۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۲۰۲۵۱۵
مدیرحوزه های علمیه لرستان:

مسؤولیت شناسی از ویژگی های بارز حضرت زهرا بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که حضرت فاطمه(س) بهترین الگوی زندگی اسلامی است، گفت: بانوان ساده زیستی فاطمه(س) را الگو قرار دهند.
ميلاد حضرت زهرا(س) و امام خميني(ره) تهنيت باد

حجت الاسلام محمد رضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری رسا در خرم آباد، با تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و ولادت حضرت امام (ره)، بیان داشت: بانوان ساده زیستی فاطمه(س) را الگو قرار دهند.

وی با بیان این که سراسر زندگی حضرت فاطمه (س) برای زنان درس است، افزود: زنان و دختران جامعه اسلامی برای رستگاری و سعادت خویش، زندگی زهرای اطهر را سرلوحه قرار دهند.

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به این که مقام معظم رهبری به مسأله بانوان و سبک زندگی اسلامی تأکید فراوان دارد،گفت: باید کارشناسان معارف اسلامی، اساتید، روحانیان و مبلغان در این راستا بیشتر تلاش کنند.

وی با اشاره به نوع زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)، خاطرنشان کرد: ساده زیستی زنان در جامعه اسلامی نخستین گام برای تربیت دینی و اسلامی فرزندان به ویژه دختران است.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که بتوانیم در آینده جامعه اسلامی داشته باشیم، گفت: مادران امروز باید بتوانند با الگوگیری از زندگی حضرت فاطمه(س) و به کارگیری بهترین شیوه تربیتی، دختران که مادران آینده جامعه اسلامی هستند، به روش درست و دینی تربیت کنند.

زهرای مرضیه (س) نمونه بارز عفت و حیا بود

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به این که زهرای مرضیه(س) نمونه بارز عفت و حیا بود، خاطرنشان کرد: عفت و حیا بزرگ ترین سلاحی است که زنان و دختران را از گناه دور می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: حیا انسان را از انجام کارهای بد و نامطلوب بازمی‌دارد.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که مسؤولیت شناسی از دیگر ویژگی های حضرت فاطمه(س) است، تصریح کرد: مادران باید مسؤولیت پذیری را به فرزندان خویش بیاموزند.

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به این که حضرت فاطمه(س) عبودیت و بندگی خداوند را از راه کثرت عبادت و ارتباط با خدا در مقابل فرزندان خود انجام می‌دادند، افزود: حضرت زهرا(س) به شیوه عملی، به فرزندان خویش در ابعاد گوناگون آموزش می‌دادند./9451/ت303/ب

ارسال نظرات