۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۰۲۸۳۲
آیت‌الله علوی گرگانی:

اروپایی‌ها از درک فرهنگ ملت ایران عاجزند

خبرگزاری رسا ـ‌ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی از بیانیه پارلمان اتحادیه اروپا علیه ایران انتقاد کرد و گفت:‌ اروپایی‌ها فرهنگ ما را نمی‌فهمند از این رو بحث حقوق بشر را مطرح می‌کنند.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی ‌گرگانی امروز در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، با انتقاد از بیانیه اتحادیه اروپا علیه ایران،‌ گفت:‌ اروپایی‌ها فرهنگ ما را نمی‌فهمند از این رو بحث حقوق بشر را مطرح می‌کنند.

وی با تأکید بر این‌که در ایران دستورات و احکام الهی اجرا می‌شود، ابراز کرد:‌ خداوند می‌فرماید: همه اعمال شما نزد ما است و چیزی بر ما پوشیده نمی‌ماند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در ادامه دیدارهای مسؤولان با علمای دین را مثبت توصیف کرد و اظهار داشت: تبادل نظر میان علما و مسؤولان سبب موفقیت کشور می‌شود.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به آیات قرآن بر ضرورت مشورت در انجام امور تأکید کرد و گفت:‌ مشورت وسیله رشد است و توصیه‌های فراوانی در این باره شده است.

وی با بیان این‌که عنایت رهبری به شهر مقدس قم سبب خیر و برگت این استان شده است، افزود:‌ رهبری فرمودند مسؤولان باید ارزش و جایگاه قم را بدانند تا این استان به جایگاه اصلی خود برسد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در ادامه از وضعیت حجاب در قم انتقاد کرد و گفت:‌ در گذشته در این شهر بیشر به حجاب توجه می‌شد و کسانی که وارد این شهر مقدس می‌شدند حرمت آن را نگاه می‌داشتند اما متأسفانه امروز این گونه نیست.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این که همه انسان‌ها در آخرت باید پاسخگوی اعمال و رفتار خود باشند، ابراز کرد:‌ خداوند فرموده همه انسان‌ها در هر مقامی که باشند در روز قیامت مورد مؤاخذه و سؤال قرار خواهند گرفت.

وی مسؤولان آموزش و پرورش را به بالا بردن سطح معرفتی دانش آموزان توصیه کرد و اظهار داشت: اگر معرفت دانش آموزان بالا رود در کنار آن بقیه امور همچون حجاب، ‌احترام به والدین، اطاعت از رهبری و دیگر امور پسندیده نیز در آنها نهادینه می‌شود.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه لازمه ایجاد معرفت در دانش آموزان را معلمان دارای این فضیلت خواند و گفت: اساتید و معلمان نقش تأثیر گذاری در تربیت افراد دارند./927/پ202/ج

 

 

ارسال نظرات