۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۲۰۳۰۸۵
آیت الله حیدری:

پیروی از ولایت ملاک تشخیص خودی از غیر خودی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که تنها ملاک های قرآنی در تشخیص خودی از غیر خودی معتبر و قابل تبعیت است، گفت: بر اساس معیارهای قرآن پیروان ولایت خودی و کسانی که در این خط نیستند غیر خودی اند.
آيت الله حيدري آيت الله حيدري

 آیت الله محسن حیدری آل کثیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تبیین ملاک های تشخیص خودی از غیر خودی اظهار داشت: اگر جامعه قرآنی باشد تنها از ملاک های قرآنی تبعیت می کند، در این مسأله نیز باید به قرآن مراجعه کنیم؛ ارزش ها و ملاک هایی که امام(ره) و مقام معظم رهبری در این زمینه مطرح فرمودند همه بر اساس قرآن است.

 

وی افزود: قرآن ملاک خودی و غیر خودی را بحث ولایت مداری قرار داده است یعنی کسی که در خط ولایت خدا، رسول(ص)، اهل بیت(ع) و ولایت فقیه قرار دارد خودی اما کسانی که خارج از خط ولایت بوده و ولایت شیطانی، طاغوتی و غیر الهی را در پیش گرفته اند، غیر خودی هستند.

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به آیات اول و دوم سوره ممتحنه، گفت: خداوند می فرماید ای کسانی که ایمان آورده اید مبادا دشمن من و شما یعنی کسانی که در خط ولایت خدا و باقی سلسلسه مراتب ولایت نیستند، را ولی خود قرار دهید؛ یعنی با آنها سر و سرّی نداشته باشید و دوستی نکنید، در حالی که اینها به حق و ارزش هایی که شما معتقدید کفر ورزیدند.

 

متولی مدرسه علمیه الغدیر ابراز داشت: هرکس به دور محور ولایت حرکت می کند خودی و غیر آن هرکسی که باشد غیر خودی است حتی اگر قوم و خویش باشد و به خاطر دشمنی آنها با ولایت خدا و اولیائش باید انسان با این افراد دوستی نکند و ارتباط نداشته باشد.

 

 آیت الله حیدری ادامه داد: خداوند می فرماید«لاَ تَجِدُ قَوْماً یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ یُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَوْ کَانُوا آبَاءَهُمْ أَوْ أَبْنَاءَهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِیرَتَهُمْ» هرگز نمی بینی قومی که ایمان به خدا داشته باشند و با کسانی که با خدا و پیامبرش دشمنی دارد، دوستی بورزند حتی اگر آن افراد پدران، فرزندان و خویشان انسان باشد.

 

کسانی شعار انقلابی می دهند اما سر در آخور دشمنان ولایت دارند منافق اند

وی بیان داشت : گاهی ممکن است افراد یا گروهی نسبت به خدا و پیامبر(ص) و سلسله مراتب ولایت موضع مثبتی داشته باشند اما در مصادیق دچار اشتباه شوند و در تشخیص موضوع سلیقه یکسانی با ما نداشته باشند، این نباید مانع شود که آنان را غیر خودی بدانیم.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: همین اندازه که آنها به خدا، پیامبر(ص)، ارزشهای انقلاب، امام(ره) و رهبر معظم انقلاب معتقد هستند کافی است که آنان را خودی بدانیم.

 

امام جمعه موقت اهواز تأکید کرد: البته اگر کسانی شعار انقلابی می دهند اما در عمل سر و سرّی با اجانب و دشمنان انقلاب و ولایت داشته باشند و در عین حال نفوذی باشند، اینها منافق هستند./928/ت302/ج 

ارسال نظرات