۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۰۳۷۲۸
آیت الله نوری همدانی:

شیعه نه ظلم می کند و نه زیر بار ظلم می رود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که یکی از ویژگی های حاکم اسلامی اجرای عدالت است، گفت: از افتخارات مکتب ما این است که می گوید نباید زیر بار ظلم رفت و باید با ظالم مبارزه کرد.
آيت الله حسين نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت‌ آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان وزارت دفاع، مبارزه با ظالم را از افتخارات شیعیان ذکر کرد و اظهار داشت: در برخی از مذاهب اسلامی هرکس که بر دیگری غلبه پیدا کند و حکومت را به دست بگیرد الوالامر است و باید از او اطاعت کرد. بر این اساس باید از  آل سعود، آل خلیفه، آل نهیان نیز اطاعت کرد؛ اما شیعه می گوید یکی از ویژگی‌های حاکم اسلامی عدالت است؛‌ از افتخارات مکتب ما این است که می گوید نباید زیر بار ظلم رفت و باید با ظالم مبارزه کرد.

این مرجع تقلید حکومت ولایی و بحث ولایت فقیه را نیز از دیگر امتیازات شیعیان دانست و گفت: ‌آمریکا و صهیونیست ها و همه مستکبران عالم سال‌ها است که بر سر این مسأله مطالعه می کنند که ایران چگونه توانست رژیم ستمشاهی را با آن سابقه طولانی سرنگون کند؛ فرهنگ عاشورا و فاطمیه به ما آموخته که باید از ولایت پیروی کرده و در برابر ظلم قیام کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگر سخنان خود به تبیین اهمیت بحث معاد در اسلام پرداخت و ابراز داشت: باید به این باور و اعتقاد برسیم که دنیا جایگاه همیشگی نیست بلکه تنها مرحله کوتاهی از زندگی بشر است.

وی تجسم اعمال در روز قیامت را به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل این بحث مطرح کرد و گفت: اعمال خود را ساده نگاه نکنید، در قیامت عمل‌ها خوب به شکل زیبا و در نعمات الهی تجلی پیدا می کند و اعمال بد به صورت آتش و عذاب نمایان می شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: در قیامت هرکس به حالتی محشور می شود که همه می فهمند در دنیا چه کاره بوده اند؛ در روایت داریم منافقان با دو زبان محشور می شوند زیرا که در دنیا در منظر افراد به یک شکل سخن می گفتند و در خفا به گونه‌ دیگری موضع گیری می کردند.

این مرجع تقلید ضمن تجلیل از مقام شهدا و مجاهدان در راه خدا، گفت: جهادگران در قیامت با ابزار و ادوات جنگی محشور می شوند؛ پیامبر(ص) دستور داد تا شهدای جنگ احد را بدون غسل و کفن و با همان لباس‌های خون آلود دفن کنند چراکه در قیامت از همین خون‌های شهدا عطر دل انگیزی منتشر خواهد شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین به تفسیر آیاتی از سوره حج پرداخت و ابراز داشت: خداوند با اشاره به شگفتی‌های خلقت بشر می خواهد قدرت خود را ما نشان دهد و یادآور شود که بی تردید آن کسی که توانسته است بشر را از خاک به  شکل یک انسان متکامل،‌ عاقل و زیبا بیافریند می تواند در قیامت دوباره ذرات این بدن را از دل خاک بیرون بکشد و مجددا آن را بسازد./928/پ202/ج

ارسال نظرات