۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۲۰۴۵۱۱

توافق بان و العربی بر سر ژنو3

خبرگزاری رسا ـ این هفته نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد ویتالی چورکین بیان داشت: مسکو طرفدار اجرای هر چه سریعتر دور سوم مذاکرات در ژنو است.
ژنو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای روسیه در خبری گفت: دبیر کل سازمان ملل متحد و دبیر اتحادیه کشورهای عربی برای از سرگیری مذاکرات ژنو بین نمایندگان سوریه و مخالفین تلاش می کنند.


توافق مربوط به آن در جریان دیدار دو جانبه روز شنبه در دوبی به دست آمد.


به گزارش این خبرگزاری؛ بان کی مون و نبیل العربی همچنین توافق کردند که انتخابات ریاست جمهوری در سوریه در سوم ژوئن با تلاش های دیپلماتیک برای حل و فصل درگیری سوریه تداخل نداشته باشد. به علاوه آنها از اوضاع معیشتی در این کشور ابراز نگرانی کردند.


مرحله دوم مذاکرات ژنو 11 فوریه در ژنو به پایان رسید. از سرگیری گفتگو برای ماه مارس تعیین شد اما بازگرداندن دمشق و مخالفین پشت میز مذاکره موفقیت آمیز نبود. در پایان ماه آوریل نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد بشار جعفری بیان داشت که اخضر ابراهیمی اشتباهات زیادی داشته است از جمله اینکه از اختیارات خود استفاده کرده و از مخالفین طرفداری نمود.


این هفته نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد ویتالی چورکین بیان داشت: مسکو طرفدار اجرای هر چه سریعتر دور سوم مذاکرات در ژنو است، ضمن آنکه دستور کار آن مورد موافقت قرار گرفته است. این دیپلمات، نمونه حل و فصل فلسطین- رژیم صهیونیستی را مثال زده و استفاده از هر گونه شانسی برای مذاکره را تقاضا نمود تا روند مذاکرات ژنو گشوده شود./1421/1409/ح

ارسال نظرات