۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۶
کد خبر: ۲۰۶۲۷۰
سلسله درس هایی از عقاید اسلام(10)؛

آیت الله حیدری: خداوند همه زیبایی را به ‎عالم هستی عطا کرده است

خبرگزاری رسا ـ متولی مدرسه علمیه الغدیر خاطرنشان کرد: همه صفات خداوند متعال خالی از نقص و عیب هستند و هیچ تصویری در ذهن انسان رخ نمی‎دهد که بهتر از این نظام عالم هستی نظام عالم دیگری است.
آيت الله حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و متولی مدرسه علمیه الغدیر، شامگاه گذشته، 27 اردیبهشت ماه، در نهمین جلسه از سلسله درس های عقاید اسلام که به زبان عربی در جمع دانشجویان دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) برگزار می شود، با اشاره به عظمت آفرینش عالم هستی اظهار داشت: آفرینش نظام عالم هستی بهترین نظام که خداوند عزوجل آن را آفریده است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هیچ تصویر و عالم دیگری در عالم ثبوت بهتر از عالم هستی وجود ندارد و دو دلیل عقلی و شرعی آن را ثابت می کنند، اظهار داشت: نخستین دلیل شرعی قرآن کریم در سوره سجد« الَّذِی أَحْسَنَ کُلَّ شَیْءٍ خَلَقَهُ » به آن اشاره کرده که خداوند همه زیبایی  و فیض رحمت را به نظام عالم هستی عطا فرموده است.

 

آیت الله حیدری با تأکید بر این‎که هیچ شک و تردید در آفرینش نظام عالم هستی وجود ندارد که دراندیشه های انسان صورت گیرد، بیان داشت: چرخ مخلوقات بدون عیب و نقص در عالم هستی در حرکت هستند و عقل انسان آن را ثابت میکند که علم، قدرت، عظمت، حکمت تنها از آن خداوند عزوجل است.

 

 متولی مدرسه علمیه الغدیر خاطرنشان کرد: همه صفات خداوند متعال خالی از نقص هستند و هیچ تصویری در ذهن انسان رخ نمی دهد که بهتر از این نظام عالم هستی نظام عالم دیگری است./9456/پ202/ب

ارسال نظرات