۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۲۰۶۹۹۲

مراسم بزرگداشت امام جمعه فقید آمل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام جمعه فقید شهرستان آمل در مسجد امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد.
امام جمعه فقيد آمل اقامه نماز بر پيکر امام جمعه فقيد آمل از سوي علامه حسن زاده آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام علی اصغری، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در مراسم بزرگداشت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال حجت الاسلام علی اصغر یوسفیان، امام جمعه فقید شهرستان آمل که در مسجد امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد با بیان این که هر چه قرآن بیان کرده است سنت الهی بوده که تغییری در آن وجود ندارد و با آن قانون عالم اداره می شود، گفت: همه سرگردان خدای متعال بوده اگرچه ماه و خورشید مایه گردان وجود الهی هستند.

 

وی با اشاره به این که اگر انسان همه عالم را در همه اوقات عالم و ناظر خود بداند هیچ گاه گناهی از او سر نمی زند، بیان داشت: ائمه معصومین(ع) به حقیقت ایمان خداوند متعال را می دیدند که ایم امر اموری باطنی بوده و در مقامات علمی است.

 

امام جمعه موقت آمل با تاکید بر این که دو رکعت نماز عالم از هفتاد رکعت نماز عابد برتری دارد، تصریح کرد: انسان باید در ابتدای امر به دنبال شناخت باشد که وقتی این امر مهم حاصل شود دیگر محکم خواهیم شد.

 

وی با بیان این که مردم در خواب بوده و وقتی بیدار شوند تازه متوجه خواهند شد، ادامه داد: امام علی(ع) در این راستا می فرماید مبادا با دو رکعت نماز و روزه داری فکر کنیم به همه چیز دست پیدا کرده ایم.

 

رییس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آیت الله آملی با اشاره به این که مبادا عبادت در انسان غرور ایجاد کند که باید مراقب خود بوده تا این امر ارزنده سبب نورانیت در وجود ما شود.

 

حجت الاسلام اصغری باتاکید بر این که وقتی عالمی از دنیا برود کسی نمی تواند جای آن را پر کند، گفت: حجت الاسلام یوسفیان دارای خلقی نیکو و دانشی والا بود که باید قدر و جایگاه این علما ارزشمند را بدانیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: خداشناسی نیازمند زانو زدن در برابر علما بوده که باید از تلف شدن عمر خود جلوگیری کنیم و با بیداری سر از خواب جهالت برداریم.

 

امام جمعه موقت آمل با بیان این که حجت الاسلام یوسفیان در کوران انقلاب و منافقان زحمات بسیاری برای شهر کشیدند و از استقامت و مقاومت والایی برخوردار بودند ، بیان داشت: خطبه های رسا ، پر محتوا و دل نشین از ویژگی های بارز امام جمعه فقید شهرستان آمل است.

 

گفتنی است؛ بیست و چهار سال از رحلت حجت الاسلام یوسفیان می گذرد که ایشان از شاگردان برجسته حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی بوده اند که پس از آیت الله حسن زاده آملی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) مسند امامت جمعه شهرستان آمل را بر عهده گرفتند که این روحانی بزرگ و عالم در گلزار شهدای آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل مدفون است./1314/پ202/ب

ارسال نظرات