۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۲۰۷۰۳۴
با رقابت بیش از 550 طلبه از سراسر کشور؛

آزمون ورودی سال 93 مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دوازدهمین آزمون ورودی مدرسه علمیه نواب مشهد با رقابت بیش از 550 طلبه از سراسر کشور در این مدرسه برگزار شد.
آزمون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مدرسه علمیه عالی نواب به‌عنوان قدیمی‌ترین مدرسه علمیه در خراسان، از سال 1381، برگزاری آزمون ورودی برای جذب طلبه و دانش‌پژوه را آغاز کرده که تاکنون تعداد زیادی طلبه و روحانی پژوهشگر و موفق به جامعه معرفی کرده است

هرساله تعداد زیادی از طلاب برای ورود به این مدرسه در آزمون آن شرکت می‌کنند تا بتوانند وارد مدرسه‌ای با سطح علمی مطلوب و هیأت علمی برجسته شوند؛ امسال نیز همچون سال‌های گذشته، طلاب جوان رقابت خود را از ساعت 8 صبح امروز دوم خرداد در پنج رشته تخصصی آغاز کردند؛ داوطلبان باید به صد سؤال تخصصی خود در 2 ساعت پاسخ می‌دادند.

رقابت طلاب برای ورود به مدرسه علمیه عالی نواب شروع شد؛ اهمیت برگزاری این آزمون به‌اندازه‌ای بود که آیت‌الله اشرفی شاهرودی و حجت‌الاسلام مروارید از مراحل برگزاری این آزمون بازدید به عمل آوردند.

حجت‌الاسلام محمدرضا کاظمی، مدیر مدرسه علمیه عالی نواب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد در تشریح نحوه برگزاری و اعلام نتایج این آزمون گفت: برگزاری آزمون ورودی در مدرسه نواب از سال 1381 آغازشده است که امروز نیز شاهد برگزاری این آزمون برای سال تحصیلی 93 هستیم.

حضور 60 داوطلب از استان‌های دیگر

وی به سابقه برگزاری آزمون در مدرسه نواب اشاره کرد و اظهار داشت: امسال حدود 60 نفر از داوطلبان از سایر استان‌ها و حتی استان‌های دوردست هستند که در پنج رشته تخصصی فقه قضا، کلام اسلامی، تبلیغ، فقه و اصول و ادبیات عرب به رقابت پرداختند.

مدیر مدرسه علمیه عالی نواب بابیان این‌که در هر رشته بین 15 تا 30 نفر جذب خواهیم کرد، اضافه کرد: نتایج آزمون ظرف یک هفته آینده اعلام خواهد شد که پس‌ازآن، پذیرفته‌شدگان باید در یک آزمون شفاهی و مصاحبه عمومی نیز شرکت کنند تا شخصیت و صلاحیت عمومی آنان نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

رویکرد مدرسه علمیه نواب به سطح 4

وی با یادآوری این مطلب که در صورت مشاهده افراد ممتاز و شاخص در آزمون، حمایت‌های مادی در کنار حمایت معنوی و علمی صورت خواهد گرفت، عنوان کرد: با توجه به افزایش فارغ‌التحصیلان سطح 3، رویکرد مدرسه علمیه نواب به سمت برگزاری آزمون و جذب طلاب در سطح 4 است که مقدمات برگزاری آزمون برای جذب در چهار رشته فقه قضای کیفری، فقه قضای خصوصی، کلام جدید و کلام مقارن آماده است.

در ادامه برگزاری این آزمون، آیت‌الله اشرفی شاهرودی برای بازدید از محل برگزاری این آزمون وارد مدرسه شد و به گفت‌وگو با عوامل اجرایی این آزمون پرداخت.

آمادگی برای آزمون جدیت در تحصیل را افزایش می‌دهد

وی در حاشیه بازدید از این آزمون در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا مبنی بر تأثیر برگزاری آزمون‌های ورودی برای حوزه‌های علمیه، گفت: برگزاری این آزمون‌ها عامل جذب طلاب قوی شده و جدیت در تحصیل را افزایش می‌دهد.

این استاد عالی حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: برگزاری آزمون باعث می‌شود تا طلاب و دانشجویان پاسخگو به مسائل باشند و از طرفی نیز بامطالعه بهتر دروس خود و مراجعه به کتب جانبی، اطلاعاتی عمیق‌تر به دست می‌آوردند.

برگزاری آزمون ورودی مانع ورود افراد کم استعداد به حوزه‌ها می‌شود

پیش از ایشان، حجت‌الاسلام محمد مروارید، استاد عالی حوزه علمیه خراسان نیز با حضور در مدرسه علمیه عالی نواب از برگزاری آزمون ورودی این مدرسه بازدید کرد و در حاشیه این بازدید به خبرنگار رسا گفت: برگزاری این آزمون ازآن‌جهت حائز اهمیت است که داوطلبان می‌خواهند وارد یک مدرسه شوند که برنامه دارند و از طرفی نیز برگزارکنندگان این آزمون هم می‌خواهند با دقت بیشتری پذیرش صورت گیرد، یعنی ورود طلاب به این مدرسه را دست‌کم نگیرند تا از ورود افراد کم استعداد جلوگیری شود.

وی ادامه داد: مدرسه نواب، گل تمام مدارس است و لذا حتماً سؤالات باید سخت باشد تا از بین این‌ها افرادی انتخاب شوند که برای اجتماع مفید واقع شوند.

گفتنی است، مدرسه علمیه عالی نواب برای دوازدهمین سال توسط آزمون پذیرش خود را انجام می‌دهد که امسال نیز با انجام آزمون، بین 75 تا 150 نفر پذیرش خواهند شد./9315/پ201/س

ارسال نظرات