۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۲۰۷۶۷۳

خشم فرانسه علیه مهاجران عازم بریتانیا

خبرگزاری رسا ـ بریتانیا عضو توافقنامه شنگن نیست و خارجیانی که ویزای ورود به کشورهای اروپایی عضو این توافقنامه را دریافت می کنند، برای ورود به بریتانیا نیاز به ویزای جداگانه دارند.
برج ايفل فرانسه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: ماموران پلیس فرانسه برای متفرق کردن حدود هشتصد تن از مهاجران از اردوگاه‌های غیرقانونی در کاله به این محل اعزام شده اند.


به گزارش این شبکه؛ روز چهارشنبه، ٧ خرداد (٢٧ مه)، چندین اتوبوس حامل ماموران پلیس فرانسه به محلی در بندر کاله، در شمال فرانسه، اعزام شدند تا این افراد را که ماه‌هاست به طور غیرقانونی در این محل اردو زده‌اند، متفرق کنند.


بسیاری از این افراد در نظر دارند به طور غیرقانونی و با مخفی شدن در کامیون‌های عازم بریتانیا، به این کشور مهاجرت کنند.


بریتانیا عضو توافقنامه شنگن نیست و خارجیانی که ویزای ورود به کشورهای اروپایی عضو این توافقنامه را دریافت می کنند، برای ورود به بریتانیا نیاز به ویزای جداگانه دارند.


مقامات فرانسوی گفته بودند که وجود امراضی مانند گال (جرب) و فقدان امکانات بهداشتی و آب پاکیزه در این محل زمینه مساعدی را برای شیوع بیماری های واگیردار فراهم کرده است.


آنان تاکید کرده‌اند که افراد ساکن اردوگاه باید آن را تخلیه کنند و تمامی سرپناه ها و ساختمان های موجود در این محل با بولدوزر ویران شود.


اعزام ماموران پلیس برای تخلیه این اردوگاه پس از انقضای ضرب الاجل مقامات فرانسوی به ساکنان این اردوگاه صورت گرفته است.

 

با نزدیک شدن پایان ضرب الاجل، از شامگاه گذشته حضور ماموران هنگام توزیع غذا و دارو توسط موسسات خیریه و امدادرسانان بیشتر شده بود.


اکثر مهاجران ساکن این اردوگاه از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا خود را به کاله رسانده اند و شکایت آنان این است که نمی دانند چه سرنوشتی خواهند داشت.


برخی از آنان با امکان اخراج از فرانسه و بازگردانده شدن به کشورهایشان مواجه هستند.

 

در روزهای اخیر، برخی ساکنان این اردوگاه اتهاماتی مانند برخورد خشن و توهین آمیز را علیه پلیس فرانسه مطرح کرده اند./1421/1409/ح

ارسال نظرات