۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۰۷۷۶۵

امضای تفاهم نامه همکاری بین مسجد مقدس جمکران و رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ تفاهم نامه همکاری بین مسجد مقدس جمکران و رادیو سراسری معارف امضا شد.
امضاي تفاهم نامه همکاري بين توليت مسجد مقدس جمکران و مدير راديو معارف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تفاهم نامه همکاری بین حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجدمقدس جمکران و حجت‌الاسلام محمد لطفی‌نیاسر، مدیر رادیو سراسری معارف در هفته جاری امضاشد.
این تفاهم‌نامه همکاری در راستای تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تبیین شایسته آموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص) و بهره‌مندی از ظرفیت های مشترک رادیو سراسری معارف و مسجد مقدس جمکران منعقد و تنظیم شده است.
در این تفاهم‌نامه هر یک از طرفین تفاهم ملزم به انجام تعهداتی برای همکاری بهتر شده‌اند که «معرفی آثار مکتوب(کتب، نشریات، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های علمی) در برنامه‌ها»، «معرفی پایگاه اینترنتی و نرم‌افزارهای جمکران در برنامه‌ها»، «پوشش خبری فعالیت های علمی، فرهنگی و نشست‌های جمکران»، «معرفی جایگاه، مأموریت‌ها و دستاوردهای جمکران در برنامه‌ها» و «همکاری در تبادل اطلاعات کارشناسان و اندیشمندان و پژوهشگران» برخی از تعهدات اجرایی رایو معارف است.
«تبدیل دستاوردهای علمی و نشست‌های مجامع و نشست های علمی جمکران به برنامه رادیویی، پس از بررسی‌های لازم با رعایت حقوق معنوی جمکران»، «تحویل یک نسخه از برنامه‌هایی که با همکاری علمی جمکران تهیه و تنظیم شده به تولیت»، «انجام نظارت‌های دوره‌ای بر کیفیت محتوایی سخنرانان و مداحان جمکران و ارائه گزارش به تولیت محترم مسجد مقدس جمکران» و «تهیه برنامه با میهمانان انگلیسی‌زبان جمکران و ارائه آن در برنامه‌های کانال ندای اسلام با رعایت حقوق معنوی جمکران» از دیگر تعهدات همکاری رادیو معارف با مسجد مقدس جمکران به شمار می‌آید.
در این تفاهم‌نامه همکاری، همچنین مسجد مقدس جمکران متعهد شده است مواردی همچون «معرفی رابط خبری برای انعکاس رویدادهای جمکران در رادیو معارف»، ‌«تبادل اطلاعات جامع کارشناسان و پژوهشگران»،‌ «ارسال اطلاعات و فایل صوتی سلسله نشست های علمی با ساز و کار مناسب برای استفاده در برنامه‌سازی‌ها» و «ارسال یک نسخه از کتب، نشریات و نرم‌افزارها برای معرفی در رادیو» را اجرایی کند.
«همکاری در زمینه نشر کتب و تولیدات نرم‌افزاری رادیو، مطابق مأموریت‌ها و اهداف جمکران»، «ایجاد زمینه‌های حضور محصولات رادیو معارف در نمایشگاه‌های جمکران»،‌«همکاری در ایجاد ساز و کار فنی لازم برای انعکاس جلسات عمومی جمکران در رادیوهای سراسری کشور» و «اطلاع‌رسانی از حضور میهمانان خاص(بخصوص انگلیسی‌زبان) به رادیو جهت تهیه برنامه و گزارش» از دیگر تعهدات مسجد مقدس جمکران در این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.
در تفاهم‌نامه همکاری مسجد مقدس جمکران با رادیو معارف سه تبصره نیز ذکر شده که به این شرح است : هرگونه موارد پیش‌بینی‌نشده در تفاهم‌نامه در صورت توافق طرفین می‌تواند موضع همکاری باشد، همکاری‌هایی که مشارکت مالی را در پی دارد در قالب قرارداد تنظیم و اجرا خواهند شد و حقوق معنوی برنامه‌ها و بسته‌های کوتاه برای طرفین محفوظ خواهد بود.
در این تفاهم‌نامه آقای امید واضحی آشتیانی، مشاور مدیر رادیو معارف در شورای معارف صدا و حجت‌الاسلام سیدمهدی هاشمی‌زاده، مدیر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران به عنوان نمایندگان رادیو معارف و مسجد مقدس جمکران معرفی شدند تا مواد تفاهم‌نامه را پیگیری و اجرا کنند.
شایان ذکر است، در این تفاهم‌نامه مقرر شده تا نمایندگان طرفین تفاهم هر سه ماه یکبار برای ارزیابی روند و کیفیت اجرای قراردادها، نشست هایی برگزار و پیشرفت کار را صورتجلسه و گزارش کرده و نسبت به رفع مشکل‌های اجرایی تصمیم‌های لازم را اتخاذ کنند.
گفتنی است، این تفاهم‌نامه در هفته جاری به امضای حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران و حجت الاسلام محمد لطفی‌نیاسر، مدیر رایو سراسری معارف رسیده است که از این به بعد قابل پیگیری و اجرا است./907/پ202/ع
ارسال نظرات