۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۲۰۷۸۰۹

ارتش تایلند حاضر به برگزاری انتخابات نیست

خبرگزاری رسا ـ یک هفته پس از آن که ارتش تایلند در یک کودتا قدرت در آن کشور را به دست گرفت، اعلام کرد که مشخص نیست چه زمانی کشور به یک حکومت غیر نظامی باز خواهد گشت.
تظاهرات ضد دولتي در تايلند

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از صدای آمریکا، یک هفته پس از آن که ارتش تایلند در یک کودتا قدرت در آن کشور را به دست گرفت، روز پنجشنبه اعلام کرد که مشخص نیست چه زمانی کشور به یک حکومت غیر نظامی باز خواهد گشت.

چاتچالرم چالرموسک، معاون رییس ستاد ارتش آن کشور، با بیان این که کودتا برای جلوگیری از تبدیل تایلند به یک کشور شکست خورده لازم بود، اظهار داشت: ارتش علاقه ندارد در قدرت بماند، ولی شرایط فعلا مناسب نیست.

وی ادامه: اعتراضات ادامه دارد و نشان می دهد برخی خواهان آشوب هستند؛ از این رو، برگزاری انتخابات در حال حاضر غیر ممکن است.

ارتش برگزاری تجمع های اعتراضی را غیر قانونی اعلام کرده و صدها مقام دولت، سیاستمداران و فعالان مخالف کودتا را بازداشت کرده است.

بیشتر آن ها پس از آن که قول دادند به اعتراض ادامه ندهند، آزاد شدند، ولی بسیاری دیگر احضار شدند و برخی نیز با پیگرد قانونی روبرو هستند.

یک سازمان نظارت بر حقوق بشر نیز روز پنجشنبه از ارتش تایلند خواست به دستگیری افرادی که به صورت مسالمت آمیز انتقاد می کنند، پایان دهد و غیر نظامیان را به دادگاه های نظامی نکشاند./993/1409/ح

ارسال نظرات