۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۰۸۳۹۱
آیت الله موحدی کرمانی:

افرادی به مجلس خبرگان طمع کرده اند اما نگران نیستیم

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: افرادی به انتخابات مجلس خبرگان رهبری طمع کردند تا در این تشکل حضور پیدا کنند اما بنده نگران و بی تفاوت نیستم.
نشست صميمي اساتيد و طلاب حوزه علميه کرمان با آيت الله موحدي کرماني نشست صميمي اساتيد و طلاب حوزه علميه کرمان با آيت الله موحدي کرماني سخنراني آيت الله موحدي کرماني در نشست صميمي اساتيد و طلاب حوزه علميه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان آیت الله موحدی کرمانی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز در دیدار با طلاب و روحانیان شهر کرمان گفت: خداوند به نبی اسلام دستور بیدار بودن و قیام در شب را داد تا پیامبر قرآن را شمرده بخواند زیرا برنامه رسالت نبی اسلام قرآن است و باید بداند که خداوند چه در خواستی از او دارد و این دستورات شامل حال روحانیان نیز می شود.

 

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: روحانیان که رسالت انبیا را بر عهده دارند باید دقت کنند که هنگام ورود به هر کاری مخلصانه و صادقانه اقدام کنند و همچنین برنامه ای که برای وظایف او هست را بخواند و بداند که خداوند از او چه می خواهد زیرا روحانی اگر ذره ای کوتاهی کند مقصر است.

 

وی ادامه داد: نیت روحانیت نباید مادی و یا آمیخته به انگیزه های دنیایی باشد زیرا در روایات آمده کسی که اهداف مادی دارد نمی تواند حامل علم باشد مانند کسانی که فرمان ابلاغ و حمل تورات بر آنها داده شد ولی حمل نکردند؛ تلاش کنیم که باری را که خداوند بر دوش ما گذاشته است را روی زمین رها نکنیم.

 

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: یادگیری، آموزش و عمل به علم باید برای خداوند باشد و فکر و ذهن مان به چیزی غیر از خدا مشغول نباشد چون فقط عمل با اخلاص است که مورد پذیرش قرار می گیرد.

 

وی با بیان خاطره ای از دوران طلبگی خود اظهار داشت: زمان طلبگی ما ارزشی برای طلاب قائل نبودند و حتی نزدیکان توصیه می کردند تا استعدادی را که دارم صرف ادامه تحصیلات دانشگاهی کنم، بنده در پاسخ ارزش فهمیدن یک آیه قرآن را از تمام این دروس بهتر می دانستم اما در زمان حاضر که طلاب از عزت خوبی برخوردارند و با درس خواندن مدرک به آنها می دهند، مراقب اخلاص خود باشند.

 

نماینده مردم کرمان در خبرگان رهبری در ادامه افزود: یک سری چی ها ظاهری نیست بین انسان و خداست مانند مسؤولیت دادن به افراد که مثلا این شخص در ستاد انتخاباتی ما فعال بود الآن چنین مسؤولیتی به او بدهیم این نمونه چیز ها را فقط خدا می فهمد.

 

وی تصریح کرد: این انقلاب با تلاش های روحانیان به ثمر رسیده است و اکنون نیز برای افزایش سطح کیفی نظام اسلامی و موفقیت در برابر دشمنان نیز به کمک روحانیت نیاز دارد؛ ما روحانیان پیوسته وظایفی داریم و به علت خدمات گسترده ای که به مردم در طول تاریخ توسط روحانیان شده است مردم به ما ارادت دارند و نباید امانتی که بر دوش ما سنگینی می کند را ضایع کنیم.

 

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به شعار سال 93، تأکید کرد: خدمات فرهنگی وظیفه روحانیت است باید به کمک این کشور بیاییم؛ پس از خدمات فرهنگی باید به وظایف اجتماعی و اقتصادی خود بپردازیم، هر چه قدر که توان داریم تلاش کرده و تشکل های خدماتی راه اندازی کنیم تا به مردم خدمت کرده باشیم.

 

وی با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: در هر انتخاباتی روحانیت نباید بی تفاوت و بیکار باشد و تا می تواند به روشنگری بپردازد چون بسیاری از مردم به روحانیان اعتماد کرده و در انتخاب های شان به آنها مراجعه می کنند همان گونه که جامعه روحانیت مبارز تهران جایگاه رفیعی میان مردم دارد.

 

وی با اشاره به طمع برخی افراد برای عضویت در مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: گلایه هایی از افراد بسیاری وجود دارد که سبب تفرقه و جدایی در جامعه روحانیت مبارز می شوند اما اکنون باید وحدت جامعه روحانیت مبارز حفظ شود؛ در انتخابات خبرگان نباید بی تفاوت باشیم اما بنده حتی در خود کرمان نگران نیستم ولی شما تلاش خود را انجام دهید و افراد واجد شرایط را به مردم معرفی کنید.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ستاد مرکزی تصمیم می گیرد که چه کسی برای کرمان شرکت کند یا در تهران باشد اما در زمان خود مشخص می شود؛ می گویند افرادی تحصیل کرده با تفکر خاص و بدون سوء سابقه می آیند و تلاش می کنند تا در تبلیغات رأی بیاورند اما بنده نگران و بی تفاوت نیستم. /9704/پ202/ج

 

ارسال نظرات