۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۰۹۱۲۴
آیت الله طبرسی:

گسترش فرهنگ پرداخت زکات زمینه ای برای کاهش فقر در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که گسترش فرهنگ پرداخت زکات زمینه ای برای کاهش فقر و کمک به محرومان دانست و خاطرنشان کرد: اگر عموم جامعه با مسأله زکات و کارکرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن اَشنا شوند به حتم شاهد برقراری عدالت اجتماعی و رفع بسیاری از مشکلات جامعه خواهیم بود.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد زکات استان در ساری با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در مبانی دینی به ویژه کلام الهی گفت: اھﻤﯿﺖ زﮐﺎت در ﻗﺮآن ﻣﻌﺎدل ﻧﻤﺎز ﺑﯿﺎن ﺷﺪه اﺳﺖ.

 

امام جمعه ساری، اﻓﺰاﯾﺶ ﭘﺮداﺧﺖ زﮐﺎت از ﺳﻮی ﻣﺮدم را ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﮔﺴﺘﺮده در اﯾﻦ ﺧﺼﻮص ﻋﻨﻮان ﮐﺮد و ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ باید از ظرفیت های موجود در کشور به منظور تبلیغ مناسب فرهنگ زکات بهره گرفت، ادامه داد: اگر فرهنگ پرداخت زکات به خوبی در جامعه نهادینه شود به حتم شاهد رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی در جامعه خواهیم بود.

 

آیت الله طبرسی ﺑﻪ ﻧﻘﺶ روﺣﺎﻧﯿﺖ در نهادینه ﮐﺮدن ﻓﺮھﻨﮓ ﭘﺮداﺧﺖ زﮐﺎت در ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣﯽ اﺷﺎره ﮐﺮد و ﮔﻔﺖ: ﻣﺒﻠﻐﺎن دﯾﻨﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﻨﺎطﻖ ﻣﺤﺮوم و روﺳﺘﺎﯾﯽ اﻋﺰام ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﺑﺎﯾﺪ اﻓﺰون ﺑﺮ اﻧﺠﺎم دﯾﮕﺮ وظﺎﯾﻒ ﺧﻮد ﺗﺒﯿﯿﻦ ﻓﻠﺴﻔﻪ زﮐﺎت در دﯾﻦ ﻣﺒﯿﻦ اﺳﻼم را ﻧﯿﺰ در دﺳﺘﻮر ﮐﺎر ﺧﻮد ﻗﺮار دھﻨﺪ.

 

امام جمعه ساری، آﺷﻨﺎﯾﯽ ﻣﺮدم ﺑﺎ ﻓﺮھﻨﮓ ﭘﺮداﺧﺖ زﮐﺎت و ﺛﻮاب دﻧﯿﻮی و اﺧﺮوی اﯾﻦ ﻣﺴﺄﻟﻪ را ﺳﺒﺐ ﺗﻘﻮﯾﺖ اﯾﻦ ﻓﺮﯾﻀﻪ دﯾﻨﯽ ﺑﺮﺷﻤﺮد و اداﻣﻪ داد: ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺻﺤﯿﺢ ﻣﺴﺄﻟﻪ زﮐﺎت از ﺳﻮی روﺣﺎﻧﯿﺖ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺳﻔﯿﺮان ﺗﺒﻠﯿﻎ ﻣﯽ ﺷﻮد ﺑﺴﯿﺎر راه ﮔﺸﺎ ﺑﺎﺷﺪ.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که آگاهی بخشیدن به جامعه در مورد فریضه زکات نیازمند همت و تلاش شبانه روزی فعالان فرهنگی و جامعه روحانیت استان است، گفت: اطلاع رسانی بهتر در مورد مزایای پرداخت زکات در جامعه اسلامی از سوی فعالان فرهنگی، رسانه های جمعی و تریبون مساجد بسیار ضروری است.

 

وی با اشاره به این که مردم مازندران در همه عرصه های دینی، فرهنگی و انقلابی حضوری پرشور و اثرگذار داشته اند، گفت: مردم ولایت مدار استان با لبیک به دستور رهبری انقلاب، مبلغ پرداخت زکات را از 900 میلیون تومان به بیش از 20 میلیارد تومان در سال جدید افزایش دادند.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که با پیگیری های به عمل آمده خوشبختانه در بحث زکات به نتیجه ای مطلوبی دست یافتیم، افزود: امروز به برکت تلاش های صورت گرفته شاهد افزایش میزان پرداخت زکات در استان هستیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که گسترش فرهنگ پرداخت زکات زمینه ای برای کاهش فقر و کمک به محرومان دانست و خاطرنشان کرد: اگر عموم جامعه با مسأله زکات و کارکرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن اَشنا شوند به حتم شاهد برقراری عدالت اجتماعی و رفع بسیاری از مشکلات جامعه خواهیم بود.

 

وی با بیان این که باید جامعه را به سمت پرداخت زکات تشویق کرد، افزود: از آنجایی که از فقر به عنوان یک مشکل مهم اجتماعی یاد می شود با ترویج فریضه زکات می توان این معضل بزرگ را در جامعه اسلامی حذف کرد.

 

امام جمعه ساری انجام کارهای بزرگ عام المنفعه را از سوی متولیان زکات در شهرستان ها به ویژه روستاها و مناطق محروم بسیار مهم دانست و گفت: باید با برنامه ریزی و مدیریت دقیق این مهم هدایت شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات