۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۰۹۳۶۶

اعلام ویژه برنامه های میلاد امام زمان در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ ویژه برنامه های گرامیداشت سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) در سراسر استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.
مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با فرا رسیدن نیمه شعبان سالروز میلاد یگانه منجی عالم بشریت، حضرت ولی‌عصر(عج) ویژه برنامه های مختلف جشن و سرور در سراسر نقاط استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.


برنامه های نیمه شعبان آذربایجان امسال با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی، یکی از مراجع عظام تقلید جهان تشیع در تبریز رونقی دوچندان یافته و نخستین جشن بزرگ ولادت حضرت حجت(عج) امشب پس از نماز مغرب و عشاء با حضور این عالم گرانقدر در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.


همچنین جشن نیمه شعبان فردا عصر در حوزه های علمیه سراسر استان برگزار می شود که مهمترین برنامه ها جمعه عصر در مسجد جامع در جوار حوزه علمیه طالبیه با حضور طلاب مدارس علمیه تبریز و مصلای اعظم امام خمینی(ره) بناب با حضور طلاب و علمای برجسته حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) این شهر برگزار خواهد شد.


جشن خیابانی نیمه شعبان نیز شب گذشته به همت بنیاد فرهنگی و خیریه نیمه شعبان مسجد آیت الله انگجی در تبریز با برنامه های متنوع و اجرای مسابقه مذهبی در خیابان جمهوری اسلامی جنب مسجد آیت الله انگجی برگزار شد، افزون بر این همایش «مهدویت، راهی به سوی حقیقت» نیز به همراه تجلیل از نجات یافتگان از فرقه ضاله بهائیت برگزار شده است.


بنابر این گزارش، سلسله جلسات مهدویت در آستانه فرا رسیدن نیمه شعبان سالروز خجسته میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) به همت جامعه ایثارگران راهیان عاشورا، هیأت امنای مسجد تاریخی کریم خان و شهرداری تبریز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فروغی، امام جمعه موقت اردبیل و استاد حوزه و دانشگاه طی روزهای سه شنبه تا جمعه هفته جاری پس از نماز مغرب و عشاء در حال برگزاری است.


همچنین در ادامه سلسله جلسات مهدویت، جشن میلاد با سعادت حضرت صاحب الزمان (عج) 23 خرداد در مسجد آیت الله انگجی تبریز با سخنرانی آیت الله نجم الدین مروجی طبسی مهدی پژوه و محقق حوزه علمیه قم و جمعی از کارشناسان حوزوی فعال در عرصه مهدویت برگزار می شود.


برگزاری ایستگاه نقاشی ویژه کودکان، تقدیر و تجلیل ویژه از خانواده شهید والامقام محمود رضا بیضایی از شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) و حجت الاسلام سیدضیاءالدین علیانسب، محقق و مهدی پژوه برجسته حوزه علمیه تبریز به خاطر بررسی تطبیقی علایم حتمی ظهور در روایات فریقین از دیگر بخش های جشن میلاد نیمه شعبان است.


هفتمین نمایشگاه طلوع امید به مناسبت میلاد باسعادت حضرت ولی عصر(عج) نیز در فرهنگسرای شهید بهشتی تبریز برگزار می شود. این نمایشگاه با حضور هنرمندان عرصه هنر استان آذربایجان شرقی، گروه سرود و تواشیح نور، گروه تئاتر کانون فرهنگی هنری آیت الله دوزدوزانی برگزار می شود.


نمایشگاه طلوع امید از 21 تا 23 خردادماه از ساعت 17 تا 20 در خیابان عباسی به طرف ولی امر فرهنگسرای شهید بهشتی برگزار می شود. اهدای جوایز به قید قرعه به حاضرین و اهدای جوایز به هم نامان امام زمان(عج) از جمله دیگر برنامه های این مراسم است.


آستان مقدس امامزادگان استان نیز امشب و فردا میزبان خیل دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت هستند، جشن بزرگ انتظار ظهور روز جمعه مصادف با نیمه شعبان از ساعت 18:30 دقیقه در آستان مقدس امامزاده سید حمزه(ع) تبریز برگزار می شود، در این مراسم به زائرانی که نام آنها از القاب مقدس امام زمان(عج) باشد، جوائزی اهدا خواهد شد./935/پ203/ب

ارسال نظرات