۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۰۹۵۴۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

روحانیان مهم‌ترین یاری‌رسان به نظام سلامت هستند

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام وزیر بهداشت در استان فارس، گفت: فرهنگ کار خیر و خیرات در سلامت به ویژه ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها،‌ خرید آمبولانس‌ها و اهدای زمین و مانند آن با کمک روحانیان تقویت می‌شود، از این‌رو مهمترین قشری که می‌تواند به نظام سلامت کمک کند روحانیان هستند.
محمد هادي ايمانيه، رييس دانشگاه علوم پزشکي شيراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمد هادی ایمانیه، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در همایش روحانیت و وقف جمعی که با حضور طلاب و روحانیان در حرم حضرت علی‌بن حمزه(ع) شیراز برگزار شد گفت: روحانیان و طلاب  با استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان مردم را به وقف جمعی در حوزه سلامت دعوت و ترغیب کنند.

 

وی در ادامه افزود: استان فارس و تهران به عنوان دو استان نمونه برای وقف جمعی در نظر گرفته شده است و در نظر سنجی‌های صورت گرفته از سوی صدا و سیما مردم حوزه‌ سلامت را مهم‌ترین حوزه نیاز وقف دانسته‌اند و در حوزه سلامت کمک به بیماران سرطانی را در اولویت قرار داده‌اند.

 

ایمانیه خاطر نشان کرد: بیماری سرطان در کل دنیا، کشور و به ویژه استان فارس شایع است و بسیاری از بیماران از شهر‌های مختلف کشور برای درمان به این استان مراجعه می‌کنند، از این‌رو در صدد هستیم بزرگ‌ترین بیمارستان بیماران سرطانی در جنوب کشور را در شیراز احداث کنیم.

 

وی یادآور شد: یک پروژه بسیار بزرگ برای پیوند اعضا در شیراز با همکاری خیران سلامت در حال ساخت است و امسال فاز اول آن به بهره‌برداری می‌رسد که ظرفیت آن پانصد تخت است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان داشت: برای احداث این بیمارستان نیاز به دویست میلیارد تومان اعتبار است که هزینه آن از طرح وقف جمعی تأمین می‌شود، از این‌رو برگه‌های مشارکت در وقف جمعی منتشر شده است.

 

ایمانیه با اشاره به ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان و حضور فعال روحانیت در مساجد بیان داشت: با توجه به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که فرمود «هر کسی دیگران را به کار خیر دعوت کند در آن کار شریک است» از روحانیان و طلاب انتظار داریم با ترغیب و تشویق مردم به وقف جمعی در این کار خیر شریک شوند.

 

ایمانیه در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نقش اساسی روحانیت در ترویج فرهنگ سلامت گفت: با توجه به نفوذ و حضوری که روحانیان در میان مردم دارند و سطح فرهنگی و علمی روحانیت به ویژه اطلاعات مرتبط با سلامت که از فرهنگ اسلامی نشأت گرفته است می‌توانند نقش محوری در ترویج فرهنگ سلامت داشته باشند.

 

وی ادامه داد: رفتارهای غیر سلامت را با کمک روحانیت می‌توانیم کمرنگ و رفتارهای مبتنی بر سلامت را با کمک روحانیت می‌توانیم تقویت کنیم، همچنین فرهنگ کار خیر و خیرات در سلامت به ویژه ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها،‌ خرید آمبولانس‌ها و اهدای زمین و مانند آن با کمک روحانیان تقویت می‌شود، از این‌رو مهمترین قشری که می‌تواند به نظام سلامت کمک کند روحانیان هستند.

 

شایان ذکر است مقام معظم رهبری درباره اهمیت وقف جمعی می‌فرماید: «اکنون عرصه‌های متعددی برای وقف وجود دارد که از جمله آنها پزشکی، علم و آموزش، تحقیقات و پژوهش، علوم جدید، محیط زیست و ترویج دین به شکل‌های مدرن است./919/پ202/ب4

ارسال نظرات