۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۱۰۱۰۸
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

حمایت از تولید داخلی زمینه ساز رونق اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سالک بر ضرورت تقویت تولیدات داخل کشور تأکید کرد و با بیان این که حمایت از تولید داخل موجب رونق اقتصادی کشور می شود، گفت: به منظور حمایت از تولید کننده های داخلی همه دستگاه های اجرایی کشور تعامل و همکاری خود را افزایش دهند.
حجت الاسلام سالک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام احمد سالک، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس امروز در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از صنایع چوب و کاغذ مازندران در ساری، تحریم ها و نوسانات نرخ ارز را مهم ترین عامل افزایش قیمت کاغذ در کشور دانست و گفت: متأسفانه این نوسانات زمینه‌ای را برای سوء استفاده عده‌ای فرصت طلب بین المللی در واردات کاغذ به ایران فراهم کرده است.

 

وی کمبود مواد اولیه را یکی از مشکلات موجود در تولید کاغذ کشور دانست و افزود: دولت باید با برنامه ریزی مناسب همچنین واردات چوب، تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش زمینه تقویت این واحدهای تولیدی را فراهم کند.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که چهار کارخانه تولید کاغذ در کشور وجود دارد، گفت: در حال حاضر تنها صنایع چوب و کاغذ مازندران و مجموعه پارس فعال هستند.

 

حجت الاسلام سالک بر ضرورت تقویت تولیدات داخل کشور تأکید کرد و با بیان این که حمایت از تولید داخلی موجب رونق اقتصادی کشور می شود، خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از تولید کننده های داخلی همه دستگاه های اجرایی کشور تعامل و همکاری خود را افزایش دهند.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه در واردات تناسبی وجود ندارد، بیان داشت: فقدان مدیریت و نظارت مناسب در این بخش زمینه سودجویی و فرصت طلبی عده‌ای را فراهم کرده است.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، سرانه مصرف کاغذ در ایران را 18 تا 25 کیلوگرم اعلام کرد و افزود: این در حالی است که میزان سرانه مصرف کاغذ در اروپا 150 کیلوگرم و در کشور چین نیز 50 کیلوگرم است.

 

حجت الاسلام سالک با تأکید بر این‌که سه وزارت خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و صنعت، معدن و تجارت باید نحوه واردات کاغذ و حمایت از تولیدات داخلی را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند، تصریح کرد: حمایت از تولیدات داخلی مانع از واردات از کشور های دیگر شده همچنین زمینه ای را برای افزایش تولید داخل فراهم می کند.

 

وی با بیان این که سابقه کشورمان در دستیابی به کاغذ در دنیا بسیار دیرینه و جزء دومین کشور در این خصوص بوده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی مشکلات و عدم برنامه ریزی و توجه مناسب در این خصوص دچار مشکلات مهمی در این بخش هستیم.

 

به گزارش رسا، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی صبح امروز با هدف بازدید از طرح های فرهنگی مازندران به این استان سفر کرده اند و این هیأت قرار است افزون بر صنایع چوب و کاغذ مازندران، از مجمتع فرهنگی ساری و طرح سالمسازی دریای خزر در فرح آباد ساری بازدید کند./950/پ202/ب4

ارسال نظرات