۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۱۱۸۶۵
سخنران مسجد مقدس جمکران مطرح کرد؛

اومانیسم مصداق بت پرستی در جوامع غربی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میردامادیان گفت: امروزه شاهد بت پرستی با ظاهری جدید هستیم. یکی از مصادیق بت پرستی در جوامع غربی بحث اومانیسم یا همان انسان محوری است یعنی هر چه انسان بگوید همان ملاک می باشد.
اومانيسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیّد احمد میردامادیان، سخنران مسجد مقدس جمکران، در ششمین روز ماه مبارک رمضان با اشاره به این که حضرت ابراهیم از پیامبران بزرگ الهی است که خداوند او را به عنوان اسوه و الگو معرفی می کند، گفت: همان گونه که در سوره مبارکه ابراهیم بیان شده است یکی ازدرخواست های آن حضرت از خداوند متعال تامین امنیت است که یکی از مهمترین نعمت های الهی است.

 

وی افزود: اگر مردم به اطراف خود نگاه کنند و وضعیت کشور های منطقه از جمله عراق، سوریه، افغانستان و برخی مناطق دیگر را مشاهده نمایند به اهمیت این نعمت الهی در جامعه پی می برند.

 

مبلغ حوزه علمیه قم با اشاره به درخواست حضرت ابراهیم(ع) از خداوند مبنی بر دوری خود و فرزندانش از پرستش بت ها ابراز داشت: در دنیای فعلی نیز، ما شاهد بت پرستی با ظاهری جدید هستیم. یکی از مصادیق بت پرستی در جوامع غربی بحث اومانیسم یا همان انسان محوری است یعنی هر چه انسان بگوید همان ملاک است حتی نیازهای معنوی خود را خودخواهانه پی گیری می کنند نه برای رضایت الهی، در واقع مهم‌ترین بت، بت نفس است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه پنجم سوره مبارکه ابراهیم ابراز داشت: در این آیه شریفه ماموریت حضرت موسی هدایت مردم از ظلمت به نور بیان شده است اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا یهودی ها هم از ظلمت به سوی نور می روند؟ از طرفی در سوره بقره آیه 62 بیان شده است کسی که عمل صالح انجام دهد چه مسلمان باشد، چه یهودی، چه مسیحی، چه صائبی اهل بهشت است و از طرفی آیه «إِنَّ الدِّینَ عِندَ اللّهِ الإِسْلاَمُ» این مطلب را رد می کند. پاسخ این است که آیه 62 سوره مبارکه بقره اشاره به قبل از اسلام دارد، اما بعد از اسلام، دین دیگری مورد پذیرش قرار نمی گیرد.

 

وی با بیان این که بر اساس آیات قرآن هدایت کننده، خداوند متعال است و پیامبران الهی تنها تذکر دهنده هستند، افزود: حضرت ابراهیم(ع) ماموریت یافت ایام الله را به مردم تذکر دهد و مراد از روزهای خدایی این است که در این ایام جلوه ای از حضرت حق نشان داده می شود یا جلوه رحمت و یا جلوه نقمت و بلا.

 

حجت الاسلام میردامادیان در ادامه افزود: روزی که حضرت ابراهیم(ع) وارد آتش شد و هیچ آسیبی به ایشان نرسید جزء ایام الله است، همچنین زمانی که فرعون و نمرود نابود می شوند روزهای خدایی است.

 

سخنران مسجد مقدس جمکران در پایان اظهار داشت: بر اساس روایتی که از امام باقر(ع) بیان شده است از مصادیق کامل ایام الله 3 روز است روز قیامت، روز قیام حضرت حجت(عج) و روز رجعت./1330/پ201/س

ارسال نظرات