۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۱۲۰۶۴
نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری:

احیای اعتکاف دهه آخر ماه رمضان، تبعیت از سیره نبوی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری گفت: جامعه اسلامی باید به تبعیت و پیروی از سیره نبوی، اعتکاف دهه آخر ماه رمضان را احیا کند چرا که این سنت معنوی برکات بسیاری برای فرد و جامعه در پی دارد.
حجت الاسلام اسلاميان

حجت الاسلام والمسلمین علی رضا اسلامیان، نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اهمیت روزه‌داری در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: انسان ارزش و عزت خویش را جز‌ در سایه تسلط بر نفس به‌دست نمی‌آورد که این مهم با یک ماه روزه‌داری در سال و دوری از عواملی که باعث باطل شدن روزه می‌شوند، میسر می‌شود.

 وی در ادامه تقویت اراده و نفس در مؤمن را حائز اهمیت خواند و افزود: با وجود این که انسان نیاز و میل به خوردن و آشامیدن و دیگر نیازها در طول روز دارد، اما با نیت پاک و رضای الهی درصدد تقویت اراده و نفس خویش است و با روزه‌داری برای دنیا و آخرت خویش تلاش می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامیان بیان داشت: روزه‌داری، برنامه‌ای مهم برای تسلط بر نفس است و اعمال انسان بر دو نوع، معروف‌ها و نهی‌ها است و می‌دانیم که هر ضرری که متوجه فرد و جامعه می‌شود، شامل نهی‌ها است.

 

وی با استناد به آیاتی از قرآن کریم در مورد فضائل ماه مبارک رمضان، افزود: روزه‌داری ریشه و عامل اصلی افزایش عزت نفس و شرافت انسان‌ها در دنیا و آخرت است و اگر کسی از تسلط بر نفس خویش عاجز باشد با هزاران ضلالت روبهرو می‌شود.

 

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم‌(ص) در مورد کنترل خشم افزود: انسان‌ها هر موقع غضب کردند و خشمگین شدند، خشم خود را فرو برند که در غیر این صورت باعث شر و ضرر خویشتن می‌شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین اسلامیان خاطرنشان کرد: کسانی‌که بر خشم خویش کنترل نداشته باشند با مشکلات زیادی روبرو هستند و روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان بهترین زمان برای تمرین و تشویق خویشتن در جهت کنترل خشم است.

 

وی بیان داشت: روایات بسیاری در دین مبین اسلام در مورد کنترل خشم وجود دارد که تأکید فراوانی بر دوری از خشم در جهت تحکیم بنیان خانواده شده است.

 

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: یکی از سنت‌های با‌برکت ماه رمضان اعتکاف دهه آخر ماه رمضان است که پیامبر بزرگوار اسلام(ص) همواره این سنت را تکریم می‌کردند و در روزهای پایانی این ماه در مسجد معتکف می‌شدند.

 

وی ماه رمضان را یکی از ماه‌های مورد احترام خدا و رسول خدا‌(ص) دانست و اضافه کرد: جامعه اسلامی باید به پیروی از سیره نبوی، اعتکاف دهه آخر ماه رمضان را احیا کرده و به‌جای بیاورد؛ چرا که این سنت معنوی برکات بسیاری برای فرد و جامعه در پی دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین اسلامیان ادامه داد: تلاوت قرآن، دادن صدقه، یاد خدا، خواندن دعاهای وارده برای استجابت آرزوها و تکریم ‌و اطعام ایتام و مستمندان از جمله اموری است که انجام آن ها موجب می‌شود که فرد از معنویت این ماه بهره بیشتری ببرد.

 

وی با اشاره به این که دستگیری از نیازمندان یکی از راهکارهای تعدیل ثروت و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه است، افزود: روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان آستانه صبر و تحمل فرد را در برابر ناملایمات و سختی‌های زندگی افزایش می‌دهد.

 

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری، رمضان را ماهی دانست که به‌واسطه دعا و نزدیکی به خدا روح انسان تلطیف می‌شود و ابراز داشت: رمضان ماه صرفه‌جویی، تمرین پرهیز از افراط و تفریط در همه جنبه‌های زندگی است و موجب می‌شود که سبک زندگی در جامعه به سوی زندگی پیامبران الهی پیش برود./9457/ت302/ب

ارسال نظرات