۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۷
کد خبر: ۲۱۲۴۶۳
آیت الله موسوی جزایری:

توکل با تلاش و کوشش منافاتی ندارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با بیان این که توکل بر خدا در مشکلات و حوادث زندگی از دیگر نشانه های مؤمن است، گفت: توکل با تلاش و کوشش منافاتی ندارد.
آيت الله موسوي جزايري در آيين افتتاح دفتر مجمع جهاني اهل بيت در خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه سه شنبه، هفدهم تیرماه، در جلسه تفسیر دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان با اشاره به سالروز شهادت حضرت خدیجه(س) اظهار داشت: حضرت خدیجه نخستین بانویی بود که اسلام آورد و تا زمانی که ایشان در قید حیات بود، پیامبر همسر دیگری برای خود برنگزید.

وی با قرائت دعای روز دهم مبنی بر «اللهمّ اجْعلنی فیهِ من المُتوکّلین علیکَ واجْعلنی فیهِ من الفائِزینَ لَدَیْکَ واجْعلنی فیهِ من المُقَرّبینَ الیکَ بإحْسانِکَ یاغایَةَ الطّالِبین» تصریح کرد: معنی این دعا این است که خدایا قرار بده مرا در این روز از متوکلان به درگاهت و مقرر کن در آن از کامروایان حضرتت و مقرر فرما در آن از مقربان درگاهت به احسانت اى نهایت همت جویندگان.

امام جمعه اهواز با بیان این که بسیاری از مردها در طول زندگی خود به کمال رسیدند، اظهار داشت: در امت اسلام چهار زن نیز به کمال رسیدند که یکی حضرت مریم، دیگری حضرت آسیه، حضرت فاطمه الزهرا(س) و حضرت خدیجه(س) بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت توکل در موفقیت انسان در زندگی اظهار داشت: توکل به معنای اعتماد به خداست و متوکل کسی است که امور خود را به خدا ارجاع می دهد.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به نشانه های ایمان تصریح کرد: نخستین نشانه ایمان این است که هر گاه مؤمن به یاد خدا می افتد در دل دچار ترس شود و زمانی که آیات قرآن را می شنوند ایمانشان زیاد می شود.

امام جمعه اهواز با بیان این که توکل بر خدا در مشکلات و حوادث زندگی از دیگر نشانه های مؤمن است، اظهار داشت: توکل با تلاش و کوشش منافات ندارد و این که انسان تنها به خدا توکل کند و هیچ اقدامی از خود انجام ندهد در هیچ جای دین وارد نشده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه تصریح کرد: توکل یعنی این که انسان هر کاری از دستش بر می آید انجام دهد و در این میان خدا را فراموش نکند و از او جهت موفقیت کمک و یاری طلبد.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که در مسأله توکل انسان به خود اعتماد ندارد و خدا را معتمد خود می داند، گفت: ملت ایران با توکل بر خدا افزون بر دستیابی به انقلاب، پیروزی در جنگ هشت ساله را نیز نصیب خود کردند./9464/پ203/ب2

ارسال نظرات