۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۹
کد خبر: ۲۱۲۹۹۳
آیت الله نوری همدانی:

ایران اسلامی با وجود مردم نیازی به سلاح هسته ای ندارد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی به مردم سالاری دینی در ایران اشاره کرد و گفت: مردم صاحب این انقلاب هستند و تا هنگامی که آنها از نظام و رهبری حمایت می کنند پیروز و سربلند خواهند بود.
پشت صحنه ضبط برنامه ماه مبارک رمضان آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‏الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در چهاردهمین برنامه از سلسله برنامه‏های چشمه معرفت که از شبکه اول سیما پخش می شود، با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهارداشت: هنگامی که مردم از ولایت و رهبری امام مجتبی(ع) پشتیبانی نکردند حضرت مجبور به صلح با معاویه شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی حکومت جمهوری اسلامی ایران را نظام مردمسالاری دینی دانست و تصریح ­کرد: مردم صاحب این انقلاب هستند و تا هنگامی که از نظام و رهبری حمایت می­کنند به سلاح هسته­ای احتیاجی ندارند.

این مرجع تقلید به نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: مردم از طریق اعلامیه و سخنرانی با امام خمینی(ره) آشنا شدند، در حمایت از ایشان به میدان آمده و نظام طاغوتی را سرنگون کردند.

وی با بیان این که باید از تاریخ اهل بیت(ع) درس بگیریم، ابرازداشت: هنگامی که سهل خراسانی از امام صادق(ع) سؤال می­کند، چرا در برابر بنی عباس قیام نمی کنید؟ حضرت اندک بودن یاران مطیع و مجاهد را علت عدم قیام ذکر می­فرماید.

حضرت آیت الله نوری همدانی ائمه­اطهار(ع) را در فضیلت، صفات و کمال یکسان دانست و خاطرنشان­کرد: امام حسن مجتبی(ع) در کنار امیرمؤمنان علی(ع) در جنگ­ها حضور شجاعانه­ای داشت اما در جریان جنگ با معاویه و عدم حمایت مردم به ناچار صلح کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان روایتی از پیامبراکرم(ص) امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را سید و سرور جوانان اهل بهشت عنوان­کرد و افزود: رسول­خدا(ص) ایشان را دوست داشت و بر شانه­های مبارکش سوار می­کرد و می­فرمود: هر کس این دو فرزندم را دوست داشته باشد من هم او را دوست خواهم داشت.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان جریان نام­گذاری امام حسن مجتبی(ع) را یادآور شد و اضافه کرد: نام ایشان را جبرئیل امین از آسمان آورد و از طرف خداوند متعال به پیامبراکرم(ص) تبریک گفت./908/پ202/ج

ارسال نظرات