۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۱۴۳۹۹
امام جمعه نجف آباد:

معنویت و معرفت دینی بزرگترین پشتوانه در شکست صهیونیسم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در نجف آباد درباره رمز پیروزی مردم فلسطین در جنگ اخیر گفت: معرفت دینی و رسیدن به اوج بصیرت و آگاهی در برابر دشمن باعث شد تا بار دیگر رژیم صهیونیستی بعد از جنگ های 33 روزه و 22روزه، سومین شکست خود را متحمل شود.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز نجف آباد، حضور در راهپیمایی روز قدس را شرکت در میدان جهاد دانست و گفت: شرکت در راهپیمایی روز قدس علاوه بر جهاد اکبر و مبارزه با هوای نفس شرکت در جهادی بزرگ تر برای دفاع از مظلوم است.

 

وی با اشاره به این سخن حضرت علی(ع) که فرمودند، «کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْنا» بیان داشت: یکی از دستورات اساسی دین مبین اسلام که در بیانات معصومین نیز به آن اشاره شده است، دفاع از مظلومان و ایستادگی در برابر ظالمان است که نمونه عینی صهیونیسم است و هر مسلمانی در پاسخ به این سخن ولی امرش باید به پا خیزد.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به جنایات وحشیانه صهیونیسم در روزهای اخیر که منجر به شهادت بیش از 800 نفر از مردم بی دفاع غزه شده است، افزود:‌ در تاریخ بی رحمانه تر از جنایات فرعون که دستور قتل کودکان داده بود، صهیونیسم ها هستند که حتی به خانه و کاشانه فلسطینیان نیز رحم نکردند و به کشتار زنان و فرزندان بی دفاع دست زده اند.

 

وی در ادامه بیان داشت: کسانی به دفاع از این کشتار بی رحمانه برخواسته اند که در جوامع جهانی دم از انسانیت و دفاع از حقوق بشر می زنند و حضور در چنین صحنه هایی سهمگین ترین ضربه را بر پیکره این ابرقدرتان بی رحم دنیا وارد خواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به صبر و مقاومت مردم مظلوم فلسطین، درباره رمز پیروزی آنان خاطر نشان کرد: معرفت دینی و رسیدن به اوج بصیرت و آگاهی در برابر دشمن باعث شده است تا رژیم صهیونیستی بار دیگر در میدان نبرد شکست بخورد و بعد از جنگ های 33 روزه و 22روزه، سومین شکست خود را متحمل شود.

 

وی بسته شدن بزرگترین فرودگاه اسرائیل و قطع شدن پروازها را از مهم ترین دستاوردهای حزب الله و حماس در شکست صهیونیسم عنوان کرد و افزود: وعده خداوند همیشه حق است آن جا که گفته است «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُم‏» و تنها پشتوانه معنوی و دعا ونیایش سبب خواهد شد که برای همیشه کمر صهیونیسم خرد شود.

 

امام جمعه نجف آباد با اشاره به سالروز نخستین نماز جمعه در پنجم مرداد ماه گفت: از برکات اقامه نماز جمعه ایجاد وحدت و انسجام و ارتباط میان مردم و نظام را فراهم خواهد کرد و هم اکنون بیش از 700 نماز جمعه در کشور برگزار می شود.

 

وی در ادامه بیان داشت: نماز جمعه یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی است که در زمان امام معصوم واجب و در زمان غیبت بنابه نظر اکثر فقها واجب تخییری است و این از جمله هدایای دین اسلام است و در هیچ زمانی وابسته به گروه یا حزب خاصی نبوده است.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه با اشاره به بحث فرهنگی به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های امروز جامعه بیان داشت: حضور ماهواره در خانواده سبب شده است تا بسیاری از رفتارها و عادات مردم دچار تغییر شود و به عبارتی از سبک زندگی اسلامی دور شوند.

 

وی اهمیت مهدهای کودک را بالاتر از مدارس عنوان کرد و افزود:‌ زیرساخت اعتقادات کودکان در مهدهای کودک شکل می گیرد و بعد وارد مدرسه می شوند و باید سعی کنیم در این زمینه بسیار با هوشیاری و دقت عمل کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد روزه را از مهم ترین سفرهای رحمت الهی برشمرد و گفت: کسانی که نتوانند از عقل و اندیشه خود به درستی استفاده کنند، هیچ گاه نخواهند توانست از رحمت الهی نیز استفاده کنند و بهره بردن از این ماه پرعظمت نیز یکی از رحمت های الهی است.

 

وی در ادامه ورع و پرهیز از گناه را از افضل اعمال در این ماه عنوان کرد که روزه هم چون یک سپر در برابر گناهان انسان را محافظت خواهد کرد و باید سعی کنیم از باقیمانده این ماه در همه زمینه های اخلاقی، رفتاری، اعتقادی نهایت استفاده را ببریم. /1306/پ202/ب1

ارسال نظرات