۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۱۵۱۳۲
رییس اداره اوقاف آمل:

تحول در برنامه های فرهنگی نیازمند روحیه جهادی و دغدغه عملی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با بیان این که امامزادگان و بقاع متبرکه در خط مقدم فعالیت های فرهنگی حضور دارند، گفت: لزوم تحول در تحرکات فرهنگی در برنامه های امامزادگان و بقاع متبرکه نیازمند روحیه جهادی و دغدغه های عملی در این راستا است.
رييس اداره اوقاف آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل امروز در دیدار با خادمان افتخاری آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) آمل، گفت: خدمت به ساحت مقدس اهل بیت معصومین(ع) و فرزندان آن بزرگواران توفیقی است که نصیب هر کسی نمی شود که شما خادمان افتخاری آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) در زمره توفیق یافتگان هستید.

 

وی با بیان این که امامزادگان و بقاع متبرکه در خط مقدم فعالیت های فرهنگی حضور دارند، گفت: لزوم تحول در تحرکات فرهنگی در برنامه های امامزادگان و بقاع متبرکه نیازمند روحیه جهادی و دغدغه های عملی در این راستا است که باز هم جای شکر بوده که چنین روحیه ای در شما مشاهده می شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل، افزود: کما این که تنها گروه خادمان افتخاری از سراسر کشور یا حداقل شمال کشور هستید که به یونیفرم متحدالشکل، کلاه و طرح مخصوص مجهز می باشید و مراسم زیبای شما در بدو ورود گویای همین مطلب است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با تاکید بر این که یکی از وظایف مدیریت در جامعه دینی ایجاد دغدغه است، گفت: نخستین مشکل در مسائل فرهنگی ایجاد دغدغه است و اگر دغدغه ها ایجاد نشود برنامه ها اثرگذار نخواهد بود.

 

وی با اشاره به سال 93 که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری شده است، تصریح کرد: تلاش مجموعه اوقاف بر این بوده تا بتوانیم با تکیه بر فرهنگ ارزنده مدیریت جهادی کارها را پیش برده و بتوانیم در راستای رهنمودهای گرانقدر رهبر معظم انقلاب اسلامی موفق باشیم.

 

حجت الاسلام علیخانی با تاکید بر این که روز به روز که می گذرد بر امور فرهنگی بقاع متبرکه و امامزادگان افزوده می شود که باید در تلاش باشیم از برنامه های ارزنده در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بهره گیری کنیم، ادامه داد: مبنای مدیریت سازمان اوقاف و امور خیریه بر مبنای مدیریت جهادی است که سعی داریم تا در این راستا گام برداریم.


وی با اشاره به این سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این که مردم ما با عزمی ملی در وسط میدان حضور دارند، بیان داشت: اقتصاد و سیاست در ذیل فرهنگ بوده و رفع مشکلات جامعه در گرو ترویج فرهنگ اسلامی است.


حجت الاسلام علیخانی با اشاره به این که ترویج و گسترش فضائل اهل بیت(ع) در راستای تقویت بنیه های دینی مذهبی امری مهم و اساسی است، یادآور شد: تبدیل آستان مقدس امامزادگان به قطب های فرهنگی و ارتقای معرفت نسبت به منزلت امامزادگان در راستای بصیرت ولایی در جامعه باید صورت گیرد.

 

رییس اداره اوقاف آمل با بیان این که توسل به سیره اهل بیت معصومین(ع) راهشگای تعالی و سعادت در انسان است، گفت: انسان باید در تلاش باشد تا با بهره گیری از سیره نورانی و گرانقدر این بزرگواران در مسیر سعادت و رستگاری حرکت کند.

 

در ادامه این جلسه نیز خادمین افتخاری به بیان برخی موانع و مشکلات پیش رو پرداختند که با عنایت و توجه ویژه ریاست اداره اوقاف و امور خیریه آمل مواجه شد.

 

گفتنی است؛ در پایان به سی نفر از خادمین افتخاری برادر و خواهر آستان مقدس امام زاده عبدالله(ع) آمل جوایزی اهدا شد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات