۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۲۱۶۵۹۸
مدیر عامل خبرگزاری رسا:

مسؤولان برای کسب موفقیت‌های کوتاه مدت از اصول نظام عدول نکنند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام محققی مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار داد و با حساس خواندن این دوره از مذاکرات پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را عامل پیروزی دانست و گفت: مسؤولان سیاست خارجه و رییس جمهور محترم بر اصول پافشاری کنند و به دنبال موفقیت‌ها کوتاه مدت نباشند.
حجت الاسلام محمد مهدي محققي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد مهدی محققی، مدیر عامل این خبرگزاری در دومین جلسه شورای بسیج رسانه استان قم که با حضور اعضا در سالن اجتماعات خبرگزاری رسا برگزار شد، مدیریت رسانه را به دو شیوه هدف‌گذاری کوتاه و بلند مدت تقسیم بندی کرد.

 

وی گفت: در شیوه مدیریت کوتاه مدت، افراد با استفاده از امکانات موجود و تکنیک‌های مختلف و جذاب تنها هدفی را در نظر گرفته و آن را دنبال می‌کنند، از این شیوه بیشتر شبکه‌های ماهواره‌ای بهره می‌برند.

 

مدیر عامل خبرگزاری رسا با تأکید بر این‌که بیشتر رسانه‌ها همانند شبکه‌های ماهواره‌ای از روش کوتاه مدت برای جذب مخاطبان استفاده می‌کنند، افزود: این‌گونه رسانه‌ها هیچ خط قرمزی را قائل نبوده و تنها هدف آن‌ها جذب مخاطبان و تأثیرگذاری است و به اصطلاح رسانه‌ای به دنبال ایجاد بمب خبری هستند.

 

حجت‌الاسلام محققی شیوه مدیریت بلند مدت رسانه را متکی بر اصول، قواعد و ضوابط برای رسیدن به اهداف دانست و بیان داشت: در مدیریت بشری نیز هر دو شیوه مورد استفاده قرار گرفته است، برای نمونه انبیا برخلاف طاغوتیانی همانند قارون همواره از روش بلند مدت استفاده می‌کردند.

 

وی عنوان کرد: هر چند روش کوتاه مدت ممکن است خوب پاسخ داده و مخاطبان بیشتری را جذب کند، ولی باید دانست که عاقبت فساد و بی تقوایی گرفتار شدن است؛ برخی شبکه‌های ماهواره‌ای با ایجاد جذابیت‌های مختلف سمعی و بصری مخاطبان انبوهی را جذب می‌کنند ولی عاقبت آن‌ها گرفتار شدن در خسران است.

 

مدیر عامل خبرگزاری رسا از عصر کنونی به عنوان عصر جنگ رسانه‌ای نام برد و اظهار داشت: رسانه‌ها نیز باید یکی از دو شیوه کوتاه و بلند مدت را انتخاب کنند؛ ممکن است برخی به صدا و سیما خرده بگیرند که چنین و چنان است، ولی باید در نظر داشت که رسانه ملی همانند دیگر رسانه‌ها باید قوانین و ضوابط را رعایت کند.

 

حجت‌الاسلام محققی شناخت احکام، رعایت اخلاق و حفظ حریم‌ها را از جمله وظایف رسانه‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: در این عرصه باید حلال و حرام کار خود را بدانیم.

 

وی افزود: برای برخی از رسانه‌ها حفظ حریم، حلال و حرام معنا نداشته و تنها به دنبال جذب و تأثیری گذاری هستند؛ امروز در نبرد رسانه‌ای قرار داریم که مظهر قارون زمان، رژیم صهیونیستی و مظهر مقاومت، مردم مظلوم فلسطین هستند.

 

مدیر عامل خبرگزاری رسا مقاومت را در تمام عرصه ها از جمله رسانه‌ پیروز جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه دانست و عنوان کرد: رژیم صهیونیستی با وجود امکانات مختلف حتی در عرصه رسانه‌ای نیز شکست خورده است.

 

حجت‌الاسلام محققی در بخش دیگری از سخنان خود مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار داد و با حساس خواندن این دوره از مذاکرات پیروی از سخنان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را عامل پیروزی دانست.

 

وی عنوان کرد: مسؤولان اگر مسیر نظام اسلامی که با سکانداری رهبر معظم انقلاب در حال حرکت است را طی کنند ممکن است در کوتاه مدت پاسخی نگرفته و فشارها و سختی‌هایی را تحمل کنند ولی قطعا در دراز مدت پاسخ می‌گیرند.

 

مدیر عامل خبرگزاری رسا تأکید کرد: اگر مسؤولان بخواهند در کوتاه مدت نتیجه‌ گرفته و موفقیتی داشته باشند شاید حتی در برخی موارد باید از خطوط قرمز نیز عدول و عبور کنند.

 

حجت‌الاسلام محققی با اشاره به سفر رییس جمهور به نیویورک در 25 شهریور ماه سال جاری بیان داشت: در این سفر ممکن است سران کشورهای 1+5  با تیم ایرانی ملاقات هایی داشته باشند که در این راستا ما به نمایندگی از اصحاب رسانه قم و حوزه علمیه خطاب به مسؤولان سیاست خارجه و رییس جمهور محترم عرضه می‌کنیم که ایشان بر اصول پافشاری کرده و به دنبال موفقیت‌ها کوتاه مدت نباشند.

 

مدیر عامل خبرگزاری رسا بیان داشت: مسؤولان مطمئن باشند اگر بر سر مواضعی که رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی مشخص کرده پافشاری کنند در دراز مدت پاسخ می‌گیرند، چرا که پیروزی با مقاومت و متقیان است.

 

حجت‌الاسلام محققی تشکیل بسیج رسانه را حرکتی مبارک خواند و اظهار داشت: سپاه در نظام اسلامی از سالم ترین و پاکترین نهادها است که طهارت آن در اصناف مختلف همانند بسیج رسانه نیز مشاهده می‌شود.

 

وی یادآور شد: تشکیل بسیج رسانه کار مبارکی بوده و نیازمند همفکری و همکاری اعضای آن است؛ مسلم این تشکل برای رسانه‌های قم پر خیر و برکت خواهد بود./993/202/ع

ارسال نظرات