۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۲۱۶۹۹۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ترویج فرهنگ مقاومت برگرفته از سیره اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که ترویج فرهنگ مقاومت برگرفته از سیره اهل بیت معصومین(ع) است، گفت: ائمه اطهار(ع) در آن زمان نیز زیر بار قدرت های استکباری زمان نرفتند و باید بدانیم که سازش با استکبار به معنای ذلت است.
نماينده مجلس خبرگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز در نخستین سالگرد شهادت سردار شهید اسماعیل حیدری از مدافعان دلیر حرم حضرت زینب(س) که در مصلی بزرگ قدس آمل برگزار شد با بیان این که شهدای آمل در جریان انقلاب، تهاجم عوامل بیگانه و دفاع از حریم اهل بیت(ع) کوشا بوده اند، گفت: شهید در راه خدا ارزش و اعتبار والایی دارد و خواه این که در هر نقطه جهان باشد.


وی با اشاره به این که خدای رحمان در دورن انسان گرایش های متضاد قرار داده است، بیان داشت: بنا نیست کسی خود به خود و به آسانی به منزلت والا برسد و یا بی جهت ساقط شود.


امام جمعه قائمشهر، تصریح کرد: اگر شهرستان آمل در آسمان دانش و فضیلت دو ستاره پر فروغ و درخشانی چون علامه حسن زاده و جوادی آملی دارد این عزیزان به راحتی به این جایگاه نرسیده و سختی های بسیاری کشیده اند.


نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ما حرکت به سوی خدا داشته و راه متعالی انسانیت را پیش رو داریم و باید برای سپری کردن این طریق کوشا باشیم،گفت: انبیاء نیز برای مقابله با ایادی استکباری زمان آمدند.


حجت الاسلام والمسلمین معلمی، افزود: بعد از پیروزی انقلاب، نخستین دستور امام راحل در رابطه با سیاست خارجی برای تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در تهران بوده است که با پیروزی انقلاب، سفارت آن در اختیار سازمان آزادی بخش فلسطین قرار گرفت.


وی، ادامه داد: انبیاء برای مقابله با ظلم، تعدی و تجاوز آمدند و این مکتب را داشتیم اما این مکتب تنها در حد کتاب و حداکثر در مجالس متدینان بود که امام خمینی(ره) کتاب مکتب ما را در جامعه گشود و اسلام را تجدید حیات داده و مکتب اهل بیت(ع) را سر زنده در پیش جهانیان نمایان کرد.


امام جمعه قائمشهر با تاکید بر این که ترویج فرهنگ مقاومت برگرفته از سیره اهل بیت معصومین(ع) است، گفت: ائمه اطهار(ع) در آن زمان نیز زیر بار قدرت های استکباری زمان نرفتند و باید بدانیم که سازش با استکبار به معنای ذلت است.


نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که گامی که مؤمن بردارد و با آن در راه خدا صف مقاومت، پایداری و عزت را بسازد بسیار ارزشمند است، افزود: وسوسه گرانی خواهند بود که بگویند به ما چه ربطی دارد و می گویند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران که نشان می دهد آن ها قرآن را درک نکردند و خدای غزه و لبنان خدای ایران و خدای ایران نیز خدای همه جهان است.


حجت الاسلام والمسلمین معلمی، تصریح کرد: یک قطره خون در راه خدا ریخته شود جزو محبوب ترین ها است که سردار شهید حیدری در راه حمایت از حرمت و مکتب اهل بیت معصومین(ع) جان خود را در دست گرفت.


وی با تاکید بر این که هر کس در سایه ولایت امام علی(ع) و اهل بیت او باشد و بمیرد در راه خدا مرده است، افزود: ملاک و معیار برای استقامت و پایداری سبیل الله بوده که امروز در سایه ولایت به عزت و اقتدار ارزنده ای دست پیدا کرده ایم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات