۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۱۷۵۴۰
یک کارشناس مسائل خانواده تببین کرد؛

نقش تربیت در مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم

خبرگزاری رسا ـ یک کارشناس مسائل خانواده گفت: با در نظر گرفتن جایگاه تربیت و نقش آن در ایجاد نسلی ثابت قدم و استوار، آسیب شناسی تربیت فرزند، زمینه را برای مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن، فراهم می کند.
نقش تربیت در مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، وجیهه اکرمی، کارشناس مسائل خانواده، امروز در حلقه معرفت حرم مطهر رضوی، که در رواق دارالاجابه برگزار شد، گفت: ائمه معصومین(ع) می فرمایند: «حبُ الدُنیا رَأس کُل خَطیئة؛ حب دنیا ریشه هر گناه است»، از این رو اگر به اشتباهات خود بنگریم، ریشه آن را در دنیا دوستی می یابیم.

 

وی با بیان این که انسان باید همیشه، نسبت به وظیفه خود شناخت داشته و در عمل به آن کوشا باشد، گفت: در رفع اشباهات، ابتدا باید علل را جستجو کرد، ضعف ایمان و کم توجهی، علت کم صبری و عصبانیت افراد است، خداوند مشکلات را آزمایش برای انسان قرار داده است، تا انسان ها به واسطه آن ها رشد کنند.

 

این کارشناس مسائل تربیتی اظهار کرد: ضعف ایمان همچون، برگ نازکی است که با کوچک ترین نسیمی تکان می خورد، اما در مقابل انسان هایی که ایمان قوی دارند، از اراده و عزم محکمی برخوردار هستند و مشکلات را لطفی از ناحیه خداوند دانسته و زمینه را برای رشد اخلاقی خود فراهم می کنند.

 

 اکرمی در ادامه به اثرات مخرب جنگ نرم دشمن اشاره کرد و گفت: آمریکا و دشمنان اسلام، بستر خروج جوانان از مسیر تربیتی را فراهم کرده اند؛ مجلس سنای آمریکا بودجه ای برای مبارزه با نظام اسلامی و منحرف کردن جوانان ایرانی فراهم کرده است، که هزینه های آن رسما اعلام می شود.    

 

وی ضعف تربیتی خانواده ها را علت موفقیت دشمن دانست و افزود: تربیت خانواده ها نباید سطحی و ظاهری باشد، بلکه باید به گونه ای باشد که بنیه اعتقادی آن ها را تقویت کنند، تا عقیده فرزندان در هر شرایطی، ثابت و محکم باشد.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران ابراز کرد: خانواده ها در تربیت فرزندان نقص دارند؛ چرا که در سنین کوچک تر به آن ها محبت می کنند، اما وقتی به سنین بالاتر می رسند، محبت آن ها کمتر شده و با تحکم و به اجبار از آن ها می خواهند، به دستورات دین عمل کنند.

 

 اکرمی تصریح کرد: ما باید شیوه های تربیتی را از نحوه سخن گفتن رهبر معظم انقلاب بیاموزیم؛ چرا که ایشان زمانی که نقص های جامعه را بیان می کنند از کلمه «ما» استفاده می کنند، این شیوه تربیتی، افقی است اما متأسفانه خانواده ها، از شیوه تربیتی عمودی استفاده کرده و با سرزنش و توبیخ می خواهند فرزندی صالح تربیت کنند.

 

این کارشناس مساتل تربیتی اضافه کرد: خانواده ها باید دو اصل اعتقادی، ایمان به توحید و معاد را به گونه ای برای فرزندان تقویت کنند که آن ها در هر زمان و مکانی،خداوند متعال را حاضر و ناظر خود بدانند و گناه نکنند.

  

اکرمی گفت: بی اهمیتی و کم توجهی به افراد جامعه، یکی از اثرات مخرب تهاجم فرهنگی است.  فرزندان باید به جایگاه پدر و مادر احترام بگذراند اما متأسفانه در جامعه امروزی، احترام به پدر و مادر کمرنگ شده است.

 

این کارشناس مسائل خانواده به عواقب استفاده ناصحیح از فضای اینترنت اشاره کرد و گفت:رفتن به فضای اینترنت، برای کسب آرامش، ثمره ای ندارد؛ چرا که مانند مسکّنی موقت است و فقط ظاهرا فرد را تسکین داده، عواقب آن در طول زمان مشخص می شود.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران گفت: دقت کنید در امر ازدواج، انتخابی مفید و مؤثر داشته باشید؛ چرا که زندگی دنیا و آخرت و نسل شما با ازدواجی آگاهانه تضمین می شود، از این رو در مسأله ازدواج، همراهی پدر و مادر نیاز است؛ چرا که ازدواج امری فردی و شخصی نیست، بلکه مسأله ای خانوادگی است./1309/202/ب5 

ارسال نظرات