۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۱۷۶۵۱
استاد حوزه علمیه بیرجند:

انسانیت مهم‌ترین عنصر فرهنگ اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه بیرجند با بیان این که مهم ترین ویژگی فرهنگ اسلامی تکیه بر انسانیت است، گفت: فرهنگ اسلامی برخلاف سایر فرهنگ ها که منفعت را در اولویت قرار داده و سایر امور را فرعی می‌داند انسانیت و عدالت را مهم ترین رکن زندگی بشری عنوان می کند.
حجت الاسلام شهاب مدير گروه معارف دانشگاه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد هادی شهاب استاد حوزه و مدیر گروه فلسفه و معارف اسلامی دانشگاه بیرجند، پیش از ظهر امروز در مهدیه بیرجند در جمع مردم با بیان این که فرهنگ مانند هوا در تمامی ابعاد زندگی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی جامعه جریان دارد و بر همه چیز تاثیر می گذارد، گفت: فرهنگ اسلامی بهترین نوع فرهنگ است زیرا بر عنصر انسانیت تکیه دارد.

 

وی با اشاره به این که فرهنگ باید در خدمت بشریت بوده و زمینه کمال انسان را فراهم کند، گفت: متاسفانه امروز فرهنگ رایج در دنیا مردم را به منفعت پرستی و دست یابی به خواسته های دور و دراز دعوت کرده و از مردم می خواهد برای رسیدن به خواسته های خود از هر ابزاری استفاده کنند و به همین دلیل حتی کشتن انسان های بی گناه را برای رسیدن به خواسته های خود مجاز می شمارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که بهترین نوع فرهنگ، فرهنگ اسلامی است، افزود: خداوند در آیات قرآن بارها تاکید کرده که فرهنگ اسلامی بهترین الگو برای سایر ملت ها است زیرا این فرهنگ همواره خواهان زندگی مسالمت آمیز انسان ها در کنار یکدیگر بوده و به انسان می آموزد که از تمامی امکاناتی که در اختیار دارد برای تعالی بشر استفاده کند و سایر انسان ها را به بهانه ضعف، ملیت و نژاد به بردگی نکشاند.

 

حجت الاسلام شهاب با بیان این که امت اسلامی باید به وحدت سبک زندگی دینی را به تمامی جهانیان عرضه کند، افزود: در فرهنگ اسلامی ملاک برتری انسان ها تقوا است و آنچه موجب تمایز یک شخص از دیگر افراد می شود عمل به آموزه های دینی است.

 

وی افزود: در حال حاضر دشمن قصد دارد تمامی نشانه های فرهنگ اسلامی را در دنیا نابود کند زیرا می داند اگر فرهنگ اسلامی به دنیا عرضه شود هیچ کس نخواهد توانست نور آن را در جهان خاموش کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مسلمانان باید اختلاف مذهبی را کنار گذاشته و براساس آموزه های اسلام رفتار کنند، گفت: تاز مانی که سلیقه  و خودخواهی شخصی در میان مسلمان محور انجام فعالیت های گوناگون باشد هرگز امت اسلامی به امتی نمونه و الگو تبدیل نخواهد شد.

 

حجت الاسلام شهاب با توصیه مردم به پایبندی به سبک زندگی اسلامی، گفت: آنچه بشریت را می تواند از زندگی پر هیاهوی امروزی نجات داده و موجب تسکین دردها و آلام او شود اسلام و عمل به آموزه های آن است.

 

وی از خانواده ها خواست فرهنگ اسلامی را به خوبی به فرزندانشان معرفی کنند تا آنها بتوانند در زندگی خود صراط مستقیم را پیدا کرده و در آن حرکت کنند زیرا اگر خانواده ها فرهنگ اسلامی و مسیر درست را به فرزندانشان نشان ندهند آنها در کوره راه هایی که دشمن به عنوان صراط مستقیم به آنها معرفی کرده گام برخواهند داشت و نخواهند توانست هرگز در مسیری که خداوند برای تعالی آنها مشخص کرده قرار گیرند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات