۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۱۸۰۳۵
استاد حوزه و دانشگاه چهارمحال و بختیاری:

رفع دغدغه های فرهنگی رهبری و مراجع در رأس اقدامات دولت یازدهم قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شلمزار، توجه به دغدغه مراجع و رهبر معظم انقلاب را یکی از وظایف اصلی دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: دولت باید در زمینه برطرف کردن دغدغه مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب که هم اکنون مهم ترین آن مباحث فرهنگی است ورود پیدا کرده و آن را حل کند.
حجت الاسلام صفري ، امام جمعه شلمزار
حجت الاسلام یحیی صفری، استاد حوزه و دانشگاه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با گرامی‎داشت هفته دولت، به بیان ویژگی های دولت شهید رجایی پرداخت و اظهار داشت: خدمتگزاری صادقانه برای مردم سرزمین مقدس ایران، تبعیت مخلصانه از ولی فقیه و انتقاد پذیری، مهم‎ترین ویژگی دولت شهید رجایی بود.
 
وی علت ماندگاری شهید رجایی در قلوب ملت ایران را مردم داری و نوکری برای آن ها عنوان کرد و افزود: در دورانی که امام خمینی(ره) در فرانسه تبعید بودند، جمعی از خبرنگاران پرسشی را مبنی بر «علت محبوبیت شما چیست؟» از ایشان سؤال کردند، که امام(ره) در پاسخ به آن ها بیان فرمودند که «ما نوکر مردم هستیم و مردم ایران نوکران و خدمتگزاران خویش را دوست دارند»؛ و به نظرم علت محبوبیت دولت شهید رجایی همین مسأله باشد.
 
امام جمعه شلمزار خطاب به دولت مردان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: هر دولتی که شاخصه های مدیریتی شهیدان رجایی و باهنر را در خود بارور سازد، به یقین در دل های مردم جا باز کرده و در دوره های بعدی انتخابات ریاست جمهوری، نیاز به تبلیغ نداشته و تنها گزینه ملت ایران خواهد بود.
 
حجت الاسلام صفری با اشاره به برخی منتقدان دولت تصریح کرد: به آن هایی که خصمانه اقدام به نقد اقدامات دولتی ها می کنند، زیاد نباید توجه کرد، اما اگر نقدی از روی انصاف و دغدغه باشد، باید به آن توجه ویژه داشت و آن را با دقت بررسی کرد.
 
مدرس حوزه و دانشگاه، حمایت ملت ایران و ائمه جمعه از دولت را مشروط به حمایت رهبری عنوان کرد و اظهار داشت: روحانیت و ائمه جمعه کشور تا زمانی که دولت، آرای مردمی و حمایت های رهبر معظم انقلاب را پشت سر خود داشته باشد، پشتیبان و حامی او خواهند بود.
 
این مقام مسؤول با بیان این که هیچ گاه اجازه تضعیف دولت به هیچ فرد یا گروهی را نمی دهیم، گفت: همچنان پشتیبان دولت‎مردان هستیم و خواهیم بود و انتظار داریم دولت نیز همت و عزم راسخ تری را برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمتگزاری به مردم جزم کند.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی شلمزار در ادامه تصریح کرد: هرچند این مدت یک ساله ای که از عمر دولت یازدهم می گذرد، فرصت خوبی برای قضاوت در خصوص اقدامات مسؤولان است، اما همچنان باید فرصتی در اختیار آن ها قرار داد تا بتوانند با خیال آسوده برنامه های جانبی که در چشم انداز چند ساله خود دارند را به منصه ظهور رسانند.
 
حجت الاسلام صفری افزود: اگر چه تحلیل‌گران سیاسی با توجه به اقدامات یک ساله دولت، می توانند اقدامات سه سال آینده دولت را حدس زنند، اما باز هم باید همراه و یاور دولت و مسؤولان دولتی باشند.
 
وی با بیان این که دولت یازدهم تاکنون در بخش هایی خوب عمل کرده است، اظهار داشت: اگر مسؤولان عالی رتبه اجرایی، تحمل سخنان منتقدان منصف را داشته باشد، به یقین اثر بخشی و پیشرفت قابل ملاحظه ای در روند فعالیت های کشور ایجاد خواهد شد.
 
امام جمعه شلمزار خطاب به دولت‎مردان نظام اسلامی ایران، تصریح کرد: متأسفانه ادبیاتی که برخی دولت‎مردان برای پاسخ گویی به منتقدان در پیش گرفته اند، آن چنان در شأن خویش و ملت ایران نبوده و باید این رویه را اصلاح کنند.
 
وی توجه به دغدغه مراجع و رهبر معظم انقلاب را یکی از وظایف اصلی دولت یازدهم عنوان کرد و بیان داشت: دولت باید در زمینه برطرف کردن دغدغه مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب که هم اکنون مهم ترین آن مباحث فرهنگی است ورود پیدا کرده و آن را حل کند.
 
این استاد حوزه علمیه با اشاره به وظیفه ملت در قبال حمایت از دولت تدبیر و امید، ابراز داشت: مردم ایران تا زمانی که رهبر انقلاب از دولت یازدهم حمایت می کند، باید پشتیبانی و دفاع کرده و هیچ گاه اجازه تضعیف دولت را ندهند.
 
این مقام مسؤول در پایان سخنان خود، به وظایف دولت نسبت به مردم اشاره کرد و اظهار داشت: همانگونه که ملت ایران حامی و پشتیبان دولت هستند، مسؤولان عالی رتبه دولتی نیز مؤظف هستند خادم خوبی بوده و مشکلات مردم که مهم ترین آنها بیکاری و معضلات فرهنگی است را حل کنند./9457/ت302/ب2

 

 

ارسال نظرات