۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۲۱۸۱۷۱
اخبار کوتاه فرهنگی کاشان؛

برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه کاشان

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ کاشان از برگزاری طرح ضیافت اندیشه استادان در این دانشگاه خبر داد.
اخبار كوتاه فرهنگي
به گزارش خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام بخشیان معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ کاشان گفت: طرح ضیافت اندیشه اساتید با حضور تعداد 100 نفر از استادان دانشگاه‌ کاشان برگزار می‌شود.
دبیر پنجمین دوره ضیافت اندیشه اساتید کاشان با اشاره به اهداف برگزاری این طرح در دانشگاه تصریح کرد: طرح ضیافت اندیشه اساتید در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای معرف‌افزایی، ارتقای بصیرت دینی و سیاسی اساتید دانشگاه‌های کشور اجرا می شود.
معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ کاشان افزود: اندیشه سیاسی در اسلام و اصول تعلیم وتربیت از جمله محورهای آموزشی این طرح هستند.
بخشیان مدت برگزاری این طرح را شش روز عنوان کرد و گفت: سخنرانی های علمی، هم اندیشی اساتید ، دیدار با علما، بازدید از اماکن زیارتی، کارگاه رسانه ونقد فیلم وبرگزاری مسابقات ورزشی از جمله برنامه های فرهنگی این طرح است.
لازم به توضیح است، طرح ضیافت اساتید از 8 تا 13 شهریور ماه جاری به همت دفتر نهاد نمایندگی  رهبری در دانشگاه کاشان برگزار می شود .
 
اجرای طرح کبوترانه جشنواره آه و آهو در کاشان
 سید مهدی اجتهد دبیر ششمین جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان از اجرای طرح کبوترانه در این جشنواره خبر داد و گفت: این طرح در راستای جذب خادم فرهنگی امام رضا (ع) با عمل به سیره رضوی همه جا و همه وقت از طریق ثبت‌نام و عضویت انجام می‌ شود.
 وی با اشاره به این که خادم بودن منحصر به حضور فیزیکی در آستان قدس رضوی نیست، افزود: افراد علاقمند برای ثبت و عضویت در این طرح می‌توانند به سایت رسمی مؤسسه خادمان حضرت رضا (ع) در کاشان به آدرس www.yaemamreza.com مراجعه کنند یا با تلفکس 55444861 تماس بگیرند.
اجتهد یاد آورشد: افرادی که در این طرح عضو می ‌شوند با احادیث و روایات امام رضا (ع)، شخصیت و زندگی آن حضرت، مباحث دینی، معرفتی و مدیرتی آشنا می‌شوند و می‌توانند به عنوان خادم فرهنگی معرف سیره و فرهنگ رضوی در اخلاق، رفتار و گفتار باشند.
 دبیر ششمین جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان در ادامه با اشاره به 10 هزار نفر ساعت کار برای تدارک و آماده‌سازی این جشنواره با 50 نوع برنامه فرهنگی، هنری، مذهبی و آموزشی گفت: خادمان و جوانان کاشانی ارادتمند و عاشق امام رضا (ع) فعالیت خود را برای برگزاری این جشنواره از عید سعید فطر آغاز کردند.
 سید مهدی اجتهد با اشاره به تلاش اعضای اتاق فکر جشنواره و برگزاری جلسات به صورت شبانه‌روزی در قالب سه شیفت کاری یادآور شد: تمام مقدمات اجرایی کار از طریق تیم‌های تخصصی و حرفه‌ای با مهندسی فرهنگی اجرای برنامه‌ ها انجام شد تا بهترین برنامه جشن میلاد امام رضا (ع) در دارالمؤمنین کاشان با هدف ایجاد نشاط معنوی و ترویج سیره رضوی برگزار شود.
 وی ساخت نمونک‌های ضریح حرم رضوی، سقاخانه، صحن آزادی و جانمایی این نمونک‌ها در محل برگزاری جشنواره را از اقدامات انجام شده، ذکر و خاطرنشان کرد: آماده‌سازی مکان جشنواره، محیط نمایشگاه، ساخت چند آب‌نما، طراحی و آماده‌سازی آلبوم عکس‌های قدیمی حرم امام رضا (ع) از گذشته تاکنون در قالب 32 عکس از دیگر فعالیت‌های مجموعه برای برگزاری ششمین جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان است.
 سید مهدی اجتهد اظهار داشت: استقرار نمایشگاه آثار فراخوان عکس رضوی، سه غرفه کودک، مؤسسه خادمین حضرت رضا (ع) در کاشان و غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی از دیگر تلاش‌ های این مؤسسه برای برگزاری جشنواره است.
 دبیر ششمین جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان با تقدیر از تمامی خیرین، مجموعه، افراد حقیقی و حقوقی که به هر نوعی در برگزاری این جشنواره همکاری و حمایت مادی و معنوی دارند، گفت: هدف مؤسسه خادمین حضرت رضا (ع) در کاشان از اجرای جشنواره بازگو کردن و احیای سیره رضوی است.
 اجتهد در پایان با تقدیر از همکاری شهرداری کاشان در برگزاری این جشنواره افزود: جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو به همت مؤسسه خادمین حضرت رضا (ع) درکاشان از پنج سال گذشته تاکنون با پیام تبدیل شعار به شعور رضوی و محوریت برپایی نمایشگاه آثار هنری، برگزاری همایش کارگاه‌های متنوع آموزشی در معرفی سیره رضوی، ترویج سبک زندگی اسلامی با محوریت «خانواده ایرانی با معیارهای رضوی » طی ایام دهه کرامت برای کاشانی‌های ولایتمدار و عاشق اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.
 
پدرچهار شهید کاشانی:
نسبت به ارزش ها و آرمان های شهدای خود اهتمام داشته باشیم
 
احسان الله بارفروش برادر چهار شهید محسن، جواد، اصغر و رضا بارفروش در مراسم تشیع پدرخود ابوشهیدین حاج علی محمد بارفروش با تجلیل از مردم کاشان در این مراسم باشکوه تشیع گفت: تنها غصه ابوشهیدین حاج علی محمد بارفروش پدر چهار شهید محسن، جواد، اصغر و رضا بارفروش غصه های رهبری بود.
وی افزود: تشیع ابوشهیدین حاج علی محمد بارفروش تنها یک پیام دارد و این پیام نیز همان پیامی است که امام حسن مجتبی(ع) در لحظه شهادت به جُناده گفت انسان باید برای این مسافرت قبل از این که اجل اش فرا برسد آماده باشد.
 احسان الله بارفروش گفت: ابوشهیدین حاج علی محمد بارفروش اگر چه پدر چهار شهید بود اما با آن پدری که یک پسر داشت و آن یک پسر را در راه خدا داده بود و با آن پدری که دو پسر داشت و هردو پسر خود را در راه خدا داده است موازی می دانست.
 وی در ادامه با اشاره به این حدیث پیامبراکرم(ص) که بهترین شما کسی که نسبت به خانواده عنایت داشته باشد یاد آورشد: ابوشهیدین حاج علی محمد بارفروش در مهربانی و خانه داری ودر مدیریت منزل بی نظیر بود.
 این برادر چهار شهید کاشانی افزود: حاج علی محمد بارفروش با این که سواد نداشت اما نسبت به مسائل تربیتی و دینی به ویژه قرآن و نماز اهتمام داشت و صبح که فرزندانش را برای نماز صدا می کرد می گفت اگر می خواهید من از شما راضی باشم بعد از نماز چند آیه قرآن بخوانید.
 احسان الله بارفروش گفت: در فضای آلوده ای که امروز توسط امواج فاسد دشمنان اسلام برای منحرف کردن جوانان و نسل جوان ایجاد شده است تبیین فرهنگ نماز و قرآن توسط خانواده ها می تواند نجات بخش نسل جوان باشد.
 این برادر چهار شهید کاشانی اظهارامیدواری کرد همانگونه که در زمان 8 سال دفاع مقدس تمامی توجه مان معطوف به نظام و ارزش های دینی بود امروز نیز نسبت به ارزش ها و آرمان های شهدای خود اهتمام داشته باشیم چرا که امنیت و آسایش امروز جمهوری اسلامی به واسطه جانبازی های رزمندگان اسلام و خون شهدا است.
 احسان الله بارفروش با اشاره به این که ابوشهیدین حاج علی محمد بارفروش توجه ویژه ای به ولایت داشت گفت: همیشه به من می‌گفت تنها غصه من برای غصه هایی است که رهبر معظم انقلاب این فرزند زهرا می خورد به ویژه هرگاه در کشور مشکلی پیش می آمد می گفت تنها قصه من این است که این مرد غصه می خورد.
 وی افزود: پدر شهیدان بارفروش معتقد بود اگر می خواهیم مشکلات جامعه برطرف شود مردم و مسؤولین کشور باید مطیع ولایت و رهبری باشیم و به این امر مهم توجه داشته باشیم که تنها عاملی که می تواند ما را کما فی السابق سرافراز کند اطاعت از رهبری است./1307/پ203/ب
ارسال نظرات