۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۱۸۸۹۷

فعالیت تخصصی 100 مبلغ در زمینه سبک زندگی اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که نهادینه کردن الگوهای سبک زندگی دینی در جامعه نیازمند گذشت زمان و همکاری همه جانبه مسؤولان است، گفت: 100 مبلغ به صورت تخصصی در زمینه سبک زندگی دینی در سطح استان فعالیت می کنند.
حجت الاسلام کاظم لطفيان، مدير کل تبليغات اسلامي خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، با بیان این که متاسفانه بیشتر برنامه های انجام شده در زمینه سبک زندگی اسلامی به دلیل این که پیوسته و مستمر نبوده و همچنین همکاری و حمایت همه جانبه رسانه های گروهی را نداشته است نتوانسته تاثیر گذاری مطلوبی داشته باشد، گفت: برای این که فعالیت های فرهنگی در زمینه سبک زندگی دینی اثر گذار باشد باید مبلغان به صورت پیوسته در این زمنیه کار کنند و رسانه های گروهی به صورت متقابل از آنها حمایت کنند.

 

وی با بیان این که در خراسان جنوبی برای تاثیر گذاری هر چه بیشتر فعالیت های فرهنگی انجام شده در زمنیه سبک زندگی دینی 100 مبلغ به صورت ویژه در این زمنیه فعال هستند، افزود: این مبلغان به صورت ویژه در روستاها و نقاط شهری استان اصول سبک زندگی اسلامی را برای مردم و در میان خانواده ها به ترتیب تبلیغ می کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که متاسفانه در حال حاضر برنامه های رسانه ملی هم پوشانی لازم را با اصول سبک زندگی اسلامی ندارند، گفت: در دنیای امروز رسانه از مهم ترین ابزارهای فرهنگ محسوب می شود و تا زمانی که رسانه ها در زمینه اصول فرهنگی همکاری لازم را با سایر نهادها نداشته باشند و در عین حال برنامه های آنها در تضاد با برنامه های فرهنگی انجام شده در سطح کشور باشد سایر برنامه ها تاثیر گذاری چندانی نخواهند داشت.

 

حجت الاسلام لطفیان با اشاره به این که باید فضای مجازی همپای رسانه های گروهی در زمینه سبک زندگی دینی فعالیت کنند، ادامه داد: متاسفانه در فضای مجازی خلا بسیار بزرگی در حوزه فرهنگ به ویژه فرهنگ دینی وجود دارد و تا زمانی که این خلا با انجام فعالیت های فرهنگی منسجم پر نشود جذب نسل جوان به فعالیت های دینی امری دشوار خواهد بود.

 

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در تمامی ایام سال با اعزام مبلغ به نقاط محروم و نقاط روستایی در حوزه دین مردم را حمایت می کند، گفت: با توجه به کمبود روحانی در استان در صورت مهاجرت روحانیان و علما به خراسان جنوبی مشکل بسیاری از حوزه های دینی و فرهنگی در استان برطرف خواهد شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که خانواده ها باید در کنار ترغیب فرزندانشان به انجام امور دینی، آنها را به تحصیل در حوزه های علمیه تشویق کنند، ادامه داد: همانطور که جامعه به پزشک، مهندس و دکتر نیاز دارد به مبلغ در زمینه دین هم نیاز دارد و اگر این نیاز جامعه در مقایسه با سایر نیازها نادیده گرفته شود  مرم در حوزه دین و اعمال اخروی با مشکل بزرگی روبه رو می شود.

 

حجت الاسلام لطفیان یادآور شد: در ایام دهه کرامت بیش از 500 مبلغ در استان در حوزه فرهنگ رضوی و سبک زندگی دینی فعالیت کرده و در مدت 10 روز به صورت خلاصه اصول سبک زندگی دینی را برای مردم توضیح خواهند داد./968/پ203/ب

ارسال نظرات