۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۱۹۰۹۱
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا خراسان جنوبی:

بصیرت افزایی رمز مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان این که بصریت افزایی راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است، گفت: اگر سواد رسانه ای مردم و بصیرت آنها در خصوص اثرات مخرب ماهواره ها افزایش یابد به طور یقین می توان جلوی برنامه های ماهواره ای را در کشور گرفت.
حجت الاسلام غلامحسين نوفرستي، مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه انصار الرضاي خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع مسؤولان و رابطان فرهنگی پایگاه های بسیج خراسان جنوبی، با بیان این که در حال حاضر بیش از 900 شبکه فارسی زبان مشغول ترویج سبک زندگی غربی در میان مردم به ویژه ملت ایران هستند، گفت: متاسفانه مردم با خرید ماهواره به دست خود بنیان خانواده خود را ویران کرده و فرزندان خود را به سمت انحراف سوق می دهند.

 

وی ادامه داد: علت عمده این موضوع ریشه در در بی اطلاعی و عدم آگاهی خانواده ها از اثرات تخریبی ماهواره ها دارد بنابراین اگر مردم با اثرات نامطلوب ماهواره آشنا شوند خود در خط مقدم مقابله با این ابزار قدرتمند تهاجم فرهنگی قرار خواهند گرفت.

 

حجت‌الاسلام نوفرستی با بیان این که متولیان فرهنگ در سطح کشور باید تلاش کنند سواد رسانه ای مردم را در زمینه اثرات تخریبی ماهواره ها ارتقا دهند، افزود: تا زمانی که استفاده از ماهواره نشانه تمدن و فرهنگ تلقی شود به طور یقین تشدید فعالیت های نظارتی هم نخواهد توانست مانع مردم برای استفاده از ماهواره شود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به این که باید در مساجد و به ویژه برای خانواده ها اهداف دشمنان از تولید برنامه های فارسی زبان از سوی ماهواره ها تبیین شود، ادامه داد: افزایش آگاهی مردم و ارتقای سواد رسانه ای آنها در خصوص ماهواره ها یکی از راهکارهای کلیدی و بنیادی در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

 

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به این که امروزه مردم در بمباران شدید ماهواره ها قرار دارند و ماهواره به دنبال این است که فردگرایی و منفعت پرستی را در نظام اسلامی نهادینه کند، گفت: غرب می خواهد با استفاده از ماهواره به طور خاموش بدون این که حس ملیت و غیرت اسلامی مردم را برانگیزد آنها را با دستاوردهای اسلام بیگانه کند که متاسفانه از آن جایی که میزان اثرات تخریبی ماهواره بالا بوده و شناسایی افرادی که از طریق ماهواره دچار انحراف شده اند کار سختی است بنابراین به مراتب مقابله با توطئه های جنگ نرم دشمن و شمارش تلفات این جنگ از جنگ های فیزیکی و سخت افزاری بیشتر و خطرناک تر است.

 

وی با اشاره به این که امروزه سران استکبار از ابزارهای گوناگون فرهنگی برای فتح ملت های مختلف استفاده می کنند، افزود: انقلاب های رنگی یکی از این نوع ابزارهای فرهنگی هستند و دشمن سعی دارد با سیاست زدگی و غرب زدگی مردم آنها را با دولت و حکومت هایشان بیگانه کرده و در کشورها شکاف سیاسی ایجاد کند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به این که فرماندهان و رابطان فرهنگی بسیج باید بصیرت دهی به مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند، یادآور شد: جنگ فرهنگی ابزار فرهنگی می طلبد و با خشونت نمی توان با توطئه های فرهنگی مقابله کرد./968/پ202/ب4

ارسال نظرات