۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۲۱۹۳۲۲
استاد حوزه و دانشگاه:

بهره گیری از سیره شهدا زمینه ساز ارتقای معرفت دینی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که بهره گیری از سیره شهدا زمینه ساز ارتقای معرفت دینی در جامعه است، گفت: باید معرفت را که از اصول کرداری شهدا است برای خود داشته باشیم.
شهيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام علی فضلی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در یادواره شهدای آمل با بیان این که بهره گیری از سیره شهدا زمینه ساز ارتقای معرفت دینی در جامعه  است، گفت: باید معرفت را که از اصول کرداری شهدا است داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که شهدا برای نظام دینی و استقلال کشور گام برداشتند، بیان داشت: شهدا با شعور ارزنده دینی در این مسیر گرانقدر قدم برداشته و زمینه ساز جاودانگی و ماندگاری خود را فراهم کردند.

 

حجت الاسلام فضلی با بیان این که رفتار شهدا براساس عقلانیت بوده است، بیان داشت: شعار تنها براساس عواطف و احساسات رفتار نمی کردند که ما هم باید تلاش کنیم تا اندیشه ما براساس شعور دینی باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه، افزود: مطالعه کتب مفید و به خصوص آثار گرانقدر شهید مطهری می تواند نقش والایی در راستای معرفت افزایی ما داشته باشد که باید به آن توجه داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: اگر می خواهیم نظام دینی ما عمیق باشد باید براساس عقلانیت و معرفت گام برداریم که اثرات ارزنده و شایسته ای برای دنیا و آخرت انسان خواهد داشت.

 

حجت الاسلام فضلی تصریح کرد: انسان باید اهل مدارا بوده و به دنبال نجات دیگران باشیم نه این که بخواهیم افراد را حذف کنیم که باید سیره اهل بیت معصومین(ع) در جامعه ترویج پیدا کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که خدمت به مردم و مساکین همواره باید به عنوان الگویی اساسی وجود داشته باشد، ادامه داد: از خصایص امام علی(ع) حب المساکین بوده که شیعه امام علی(ع) باید در این خصوص کوشا و فعال باشد.

 

سردار فریدون علیپور، از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس نیز در این مراسم با بیان این که شهدا زنده بوده و بر اعمال ما نظارت دارند، گفت: حرکت در مسیر سیره شهدا سبب می شود تا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آسیب نبیند.

 

مدیر هیأت رزمندگان اسلام آمل با تاکید بر این که امنیت ایران اسلامی به برکت خون های پاک شهدا است، افزود: دغدغه مقام معظم رهبری سازش ناپذیری با دشمن بوده و اگر فرمایشات امام و رهبری را بررسی کنیم می بینیم که عین یک کلام است.

 

وی با اشاره به این که انقلاب امام خمینی(ره) بر پایه این بوده که نابودی رژیم غاصب صهیونیستی باید انجام شود، گفت: عده ای که شعار نه غزه نه لبنان را سر می دادند می خواستند تا مسیر انقلاب اسلامی را منحرف کنند.

 

علپیور، ادامه داد: شهید می داند که اگر به ریسمان ولایت چنگ بزنیم به کشور ما آسیبی می رسد که در وصیت نامه این بزرگواران بر ولایت پذیری و بهره گیری از رهنمودهای رهبری تاکید شده است.

 

یادگار هشت سال دفاع مقدس با تاکید بر این که تنها کشوری که در خاورمیانه امنیت دارد ایران است، گفت: اگر وحدت سیاسی در عراق باشد داعش نمی تواند کاری را از پیش ببرد.

 

مدیر هیئت رزمندگان اسلام آمل با اشاره به فتنه سال 88، بیان داشت: دشمنان در آن ایام به شکاف ایجاد شده امید پیدا کردند تا شیعیان را از بین برده و وحدت و انسجام را از ما بگیرند که مقام معظم رهبری با مدیریت با صلابت و ارزنده خود سبب ناکامی آنان شد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات