۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۲۱۹۷۹۴
دارابی در اختتامیه طرح قرآنی 1448 خبر داد؛

راه‌اندازی دومین شبکه قرآن و معارف سیما به زبان های انگلیسی و عربی

خبرگزاری رسا ـ معاون سیما گفت: با دستور رییس سازمان صدا و سیما مطالعاتی برای راه‌اندازی دومین شبکه قرآن و معارف سیما انجام شده است.
دارابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی دارابی در مراسم اختتامیه طرح بزرگ قرآنی 1448 گفت: طرح قرآنی 1448 یک نهضت بزرگ قرآنی است که در طول سال‌های گذشته موفق به جذب بیش از 12 میلیون نفر برای حفظ قرآن کریم شده است و امیدواریم این کار باقیات و صالحاتی برای ما شود و همچنین دعا می کنیم که دوره‌های آینده این طرح بزرگ و معنوی با شکوه بیشتری برگزار شود.


 
وی با بیان این‌که رسانه ملی در مباحث قرآنی کارنامه ای درخشان دارد، افزود: همکاران من در بخش سیما، کارنامه ملموس و قابل افتخاری در این حوزه دارند، هر چند که برای خدمت به قرآن کریم و احکام اسلام هر چه کار کنیم کم است و فعالیت های ما گام‌های اولیه‌ای است که در این حوزه برداشته‌ایم.


 
معاون سیما ادامه داد: گفتمان ما در برنامه‌ریزی سیما بر پایه قرآن و عترت است؛ ما باید انتظارات مخاطبان و سیاست ها و برنامه هایی که در این حوزه داریم را بر اساس مبانی قرآن کریم تنظیم و عملی کنیم.

 

دارابی افزود:‌ افرادی که به هر نحوی در برنامه های قرآنی فعالیت می کنند باید سطح آگاهی و اطلاعاتشان را افزایش دهند و در عمل خود را به جایگاه واقعی مبلغان دین برسانند.


 
وی با بیان این‌که نظرسنجی های مستمر را برای افزایش سطح کیفی برنامه های سیما ادامه می دهیم، اظهار داشت: در برنامه‌های رسانه و به ویژه در برنامه‌های معارفی باید وحدت مسلمانان را مدنظر قرار داده و از مطرح کردن مباحث تفرقه ‌انگیز به‌ شدت پرهیز کرد؛ وحدت کلمه عامل اصلی پیروزی امت اسلام است و از هر طریقی بایدر آن را حفظ کنیم.


 
دارابی با تأکید بر این‌که رسانه باید در رفع شبهات دینی مؤثر واقع شود، افزود: ما از افرادی همچون مجریان و گزارشگرانی که در مباحث قرآنی فعالیت می کنند انتظار داریم که به طور ملموس و محسوس آنچه که خود بیان می‌کنند را در وجودشان عملی کرده و طبیعتا وظیفه ما هم سخت‌تر است که باید بتوانیم پشتیبانی خوبی داشته باشیم.


 
وی خاطرنشان کرد: معاونت سیما در حوزه معارف و کارهای قرآنی برنامه‌های متعددی دارد؛ ما امسال را در معاونت سیما سال قرآن و معارف معرفی کرده و با وجود مشکلات مالی و موانع دیگر که بر سر راه داشتیم، توجه ویژه ای به برنامه های قرآنی داشته و در حوزه کارهای نمایشی، سریال‌ها و تله فیلم‌ها اقدامات خوبی در حال انجام است.


 
معاون سیما در خاتمه خبر داد: با دستور رییس سازمان صدا و سیما مطالعاتی برای راه‌ اندازی دومین شبکه قرآن و معارف سیما انجام شده است که ما امیدواریم بتوانیم این شبکه را به زبان های انگلیسی و عربی راه اندازی کنیم که البته این کار بزرگ نیازمند همکاری دستگاه های فرهنگی و به ویژه قرآنی را می طلبد./ 9598/پ202/ب4

ارسال نظرات