۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۱۹۸۶۴
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

قیام 17 شهریور اوج غیرت دینی ملت ایران در مبارزه با استبداد است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام،با تأکید بر این‌که قیام 17 شهریور زمینه ساز حضور میلیونی مردم در راهپیمایی های دیگر شد، گفت: این حادثه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی در جهت افزایش خشم و انزجار عمومی نسبت به رژیم حاکم بود، خون شهدای گلگون کفن جمعه خونین شهریور 57 پیروزی انقلاب را سرعت بخشید.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد که به مناسبت قیام خونین 17 شهریور سال 1357 صورت گرفت، اظهار داشت: این نهضت مردمی که با نقش محوری روحانیت اصیل صورت گرفت، پایه‌های رژیم سفاک پهلوی را به لرزه درآورد.

امام جمعه شهرکرد با بیان این‌که شهادت بیش از 4 هزار نفر از مردم در جمعه خونین انقلاب ایران اسلامی را در بهمن همان سال به بار نشاند، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است نباید از نقش و هدایت روحانیت مجاهد و شهادت‌طلب در این نهضت عظیم مردمی غافل بود؛ به عبارت دیگر پیروزی انقلاب مرهون مجاهدت و هدایت‌گری علمای آگاه و بصیر بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این‌که قیام 17 شهریور زمینه ساز حضور میلیونی مردم در راهپیمایی های دیگر شد، تصریح کرد: این حادثه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی در جهت افزایش خشم و انزجار عمومی نسبت به رژیم حاکم بود و خون شهدای گلگون کفن جمعه خونین شهریور 57 پیروزی انقلاب را سرعت بخشید.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که به خاک و خون کشیده شدن جوانان ایران اسلامی در میدان ژاله از سوی رژیم شاهنشاهی عامل رسوایی طاغوتیان و پویایی انقلاب اسلامی بود، گفت: قیام 17 شهریور رژیم منحوس پهلوی را در سراشیبی سقوط قرار داد؛ افزون بر این‌که قیام خونین 17 شهریور
تجلی عاشورای دیگری برای مردم ایران بود.

وی با بیان این‌که قیام 17 شهریور اوج غیرت دینی ملت ایران در مبارزه علیه حاکم جور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: 17 شهریور تجلی نقش مرجعیت و علما در هدایت مبارزات ضدشاهنشاهی در دوران قبل از انقلاب اسلامی بوده است، این روز حماسی موجب شد در کمتر از 6 ماه بعد، انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد.

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که موج خروشان ملت در قیام 17 شهریور آخرین میخ به تابوت رژیم ظالمانه پهلوی در ایران بود، گفت: عبرت‌های این نهضت باید روشنی‌بخش ادامه نهضت حسینی ملت ایران در ادامه مسیر و تحقق آرمان ها قرار گیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در پایان با تأکید بر این‌که این انقلاب ثمره خون هزاران شهید است که تنها با شناخت از عظمت خون شهید حفظ خواهد شد، افزود: امام راحل به حق فرمودند که «ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد»؛ بنابراین مادامی که روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در میان ملت زنده است، اسیر دشمنان نظام نخواهیم شد./9457/ت302/ب2
ارسال نظرات