۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۲۰۸۵۰
تولیت مسجد مقدس جمکران تأکید کرد:

امامزادگان میراث و سرمایه‌های مادی و معنوی جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ تولیت مسجد مقدس جمکران با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی بقاع متبرکه، گفت: امامزادگان میراث و سرمایه‌های مادی و معنوی جامعه هستند.
حجت‌الاسلام محمد حسن رحيميان توليت مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران درباره لزوم تکریم و تعظیم بقاع متبرکه، اظهار داشت: وجود امامزادگان از هر جهت موجب خیر و برکت است، امامزادگان جلوه ای از برکات الهی هستند که در معنویت جامعه و پیوند مردم با خداوند متعال جایگاه ویژه‌ای دارند.

 

وی بیان داشت: تاکنون گام‌های ارزشمندی در راستای تقویت بقاع امامزادگان و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی آن‌ها برداشته شده اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم، با توجه به منویات مقام معظم رهبری باید تلاش کنیم امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان، با اشاره به آیه‌های 35 و 36 سوره مبارکه نور، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن دستور داده بقاع متبرکه مورد تکریم و تعظیم قرار گیرند و در این محل‌ها ذکر و تسبیح او گفته شود، در واقع پیام این آیات این است که باید از ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی اماکن متبرکه استفاده کرد.

 

وی ابراز داشت: توجه به امامزادگان و حضور در اماکن مقدس علاوه بر تقویت معنویت و ارتباط با خداوند متعال، موجب افزایش روحیه محبت، تعامل، تعاون و فضایل اخلاقی و غنی‌سازی فرهنگی جامعه خواهد شد.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به این‌که امامزادگان میراث و سرمایه‌های مادی و معنوی جامعه هستند، عنوان داشت: امام خمینی(ره) در این رابطه می فرمایند: «امیدواریم مردم در پناه بقاع متبرکه در آرامش زندگی کنند».

 

بقاع امام زادگان باید به یک مرکز فرهنگی و دینی تبدیل شود

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان افزود: باید یک ساختار فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه ایجاد شود و هر کدام از بقاع امامزادگان باید به یک مرکز فرهنگی، دینی، تربیتی تبدیل شود.

 

وی یادآور شد: اما‌مزادگانی که در ایران و کشورهای دیگر جهان پراکنده هستند، انسان‌های برجسته و والا مقامی بودند که به دلیل عدم وابستگی و ارتباط با دستگاه های خلافت بنی‌امیه و بنی‌عباس مورد آزار و اذیت و تعقیب حکام ظالمان بودند و به مناطق دیگر مهاجرت کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تصریح کرد: با وجود این‌که خیلی از امامزادگان بزرگوار مهاجرت کردند اما در نهایت به شهادت رسیدند، یکی از این امامزادگان برجسته و والا مقام حضرت فاطمه معصومه(س) هستند که سختی هزاران کیلومتر راه سخت را به جان خریدند، شهادت تعداد زیادی از برادران و همراهان را به چشم مشاهده کردند تا به وظیفه خود در مورد امام زمانش عمل کرده و نگذارد امامش در غربت بماند.

 

وی تأکید کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) در طول تاریخ نقش بسزایی در فرهنگ سازی جامعه اسلامی، بخصوص بوجود آمدن جامعه اسلامی کشور ما داشته است، سیره ایشان راه و رسم شیعه بودن را به ما می آموزد.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران ابراز داشت: دشمنان اسلام همواره سعی کردند توسل به اهل بیت(ع) و تکریم بقاع امامان و امامزادگان را زیر سؤال ببرند و شبهه پرستش و شرک را مطرح کنند، در حالی که شیعه ذریه نبی اکرم(ص) را نمایندگان خدا و بندگان دارای کرامت از جانب خداوند متعال می‌داند.

 

وی افزود: ما بر اساس قرآن و روایت اعتقاد داریم حضور در بقاع متبرکه موجب افزایش توجه انسان به خداوند و زنده شدن یاد خدا در قلب‌ها می‌شود.

 

حجت‌الاسلام رحیمیان اظهار داشت: اگر همه مسؤولان متوجه ظرفیت عظیم امامزادگان شوند تمام تلاش خود را برای تقویت و برنامه‌ریزی فرهنگی در این اماکن مقدس خواهند کرد./907/د102/ی

ارسال نظرات