۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۲۰۹۳۷
شاعر جوان کشور:

فرهنگ چندین هزار ساله ایران در دفاع مقدس نهفته است

خبرگزاری رسا ـ یک شاعر جوان کشور گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ای است که فرهنگ چندین هزار ساله ایران در آن وجود دارد.
محمدحسين ملکيان، شاعر جوان کشور
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از حوزه هنری، محمدحسین ملکیان، شاعر جوان کشورمان، با تأکید بر این که دفاع مقدس با فرهنگ و آیین ایرانی‌ها گره خورده است، اظهار کرد: شهادت، انسان دوستی، حماسه، ایثار و تمام صفات خوب در دفاع مقدس وجود دارد و می‌توان گفت دفاع مقدس گنجینه‌ای است که فرهنگ چندین هزار ساله ایران در آن وجود دارد.
 
فرهنگ دفاع مقدس پیوسته و دنباله‌دار است
وی افزود: درست است که نسل جوان دفاع مقدس را ندیده و تجربه نکرده اما فرهنگ آن دوران پیوسته و دنباله‌دار است و امروزه می‌بینیم کشورهایی که به لحاظ امکانات در فقر به سر می‌برند، در برابر تهاجم حکومت‌های مستکبر و جنایتکار مقاومت می‌کنند و پیروز می‌شوند و این مقاومت با دفاع مقدس ما پیوند عمیقی دارد.
 
ملکیان با اشاره به این که هنوز آثار ارزشمند دفاع مقدس همچون خانواده شهدا، آزادگان، جانبازان و ایثارگران در جامعه حضور دارند، گفت: پدر من جانباز شیمیایی است و همیشه در نگاهش شور و شعفی همراه با غم وجود دارد؛ چرا که مشکلات امروز جامعه را می‌بینید و از وجود این مشکلات غصه می‌خورد، اما همچنان می‌خواهد روحیه دوران دفاع مقدس را در خود حفظ کند.
 
این شاعر کشورمان اظهار داشت: تا 2 سال پیش کسی اطلاع نداشت که پدرم جانباز است و خیلی‌ها می‌گفتند که اشعار دفاع مقدسم را سفارشی می‌نویسم. البته دلیل پنهان کردن جانباز بودن پدرم، ناراحت بودن از شرایط او نبود. بلکه می‌خواستم کسانی که شعرم را می‌خوانند فارغ از این نگاه و پیش زمینه باشند که چون فرزند جانباز هستم شعر دفاع مقدس سروده‌ام.
 
اگر فرزند جانباز هم نبودم، باز شعر دفاع مقدس می‌گفتم
وی خاطرنشان کرد: مطمئنم اگر فرزند جانباز هم نبودم، باز شعر دفاع مقدس می‌گفتم؛ چرا که به این فرهنگ و فضا علاقه دارم. البته پدرم هم بی‌تأثیر نبوده است و بسیاری از اشعارم را تحت تأثیر او سروده‌ام./998/د102/ی
ارسال نظرات