۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۲۲۱۹۳۹
امام جمعه اردبیل:

دوران دفاع مقدس صیانتی بزرگ برای کشور رقم زد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل، امنیت، آرامش و اطمینان امروز کشور را مدیون خون شهدا و رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: به صراحت می توان گفت که دوران دفاع مقدس صیانتی بزرگ برای این کشور در مقابل همه تهدیدها درست کرده است.
امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس از آن جهت مقدس است که به هویت ما وابسته است چرا که در ایام دفاع مقدس ملت ما صلابت، روح حماسی و ولایی خود را به نمایش گذاشت و به دنیا ثابت کرد که این ملت دیگر زور و تهدید دشمنان را نمی پذیرد.

 

وی افزود: در تاریخ این کشور دفاع مقدس همچون نگینی بزرگ و باعظمت می درخشد و روح مقاومت و ایثار ملت ایران اسلامی را به جهانیان نشان می دهد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی به درس‌های مدرسه بزرگ دفاع و مقاومت اسلامی اشاره کرد و گفت: آنچه که در قدم اول در این مدرسه یاد گرفتیم درس مقاومت و ایثار بود که این خود سبب شد تا غرب و شرق و استکبار در طول سال های بعد از انقلاب اسلامی نتواند اقدام و توطئه‌ای برای نظام اسلامی ما انجام داده و یا به هدف خود برسد.

 

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: ملت ما با در نظر گرفتن مصالح کلان کشور در جنگ تحمیلی حضور پیدا کردند و بی‌نام و نشان و بی‌ادعا کاری کردند تا دشمن نتواند خطا و اشتباه خود را بار دیگر تکرار کند.

 

وی دوران دفاع مقدس را دوران طلایی برای  کشور اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: جوانان ما در نشان دادن روح مقاومت، گذشت و ایثار نمونه بودند و ما امروز مدیون دانش‌آموزان دلاور این مدرسه حماسی و با صلابت هستیم که همواره مولفه آن روح ایثار و گذشت بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان دومین درس مدرسه دفاع مقدس را درس شجاعت و حماسه بیان کرد و افزود: ما در اوج تخاصم و محاصره دشمن روی پای خود ایستاده‌ایم و به رغم آنکه بیشتر کشورهای جهان از رژیم بعثی حمایت کامل داشتند و از آنها مساعدت نظامی، مالی و لجستکی کردند و حتی بمب شیمیایی در اختیار آنها گذاشتند اما به رغم این همه پشتیبانی از دشمن، ملت ما توانست با روح حماسی و شجاع خود دشمن را به نقطه تسلیم بکشاند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی تصریح کرد: این حرکت زمینه‌ای را فراهم کرد که دشمن به رغم تمام توان نظامی، اراده خود را شکسته شده ببیند و نتواند در برابر روح شجاعت، حماسه و ایثار این ملت دوام بیاورد و ملت ما بود که توانست دشمن را مستاصل کرده و زمین‌گیر کند.

 

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، سومین درس دفاع مقدس را درس مدیریت و تدبیر بیان کرد و افزود: ما در گذر از هشت سال جنگ تحمیلی و انجام عملیات های مختلف نظامی فرماندهان و نیروهای کارآمد توانستیم بر دستگاه پیچیده نظامی غرب و شرق غلبه کنیم و بار دیگر نمودی از شایستگی مدیریت بحران را به دنیا نشان دهیم.

 

وی خاطرنشان کرد: به خوبی مسؤولان و دلسوزان این نظام با تحریم‌ها و تهدیدهای مختلف مدیریت اقتصادی و نظامی را انجام دادند و هرگز اجازه ندادند تا این کشور در موضع انفعال قرار گیرد و حتی یک وجب از خاک خود را از دست بدهند به طوری که بعد از پذیرش قطعنامه نیز ما هرگز در موضع انفعال قرار نگرفتیم بلکه موضع ما قدرت نمایی بلامنازع بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، درس دیگر دوران دفاع مقدس را تقویت روح معنویت و باورهای دینی و ارزشی توصیف کرد و افزود: این خود سبب شد تا روحیه شجاعت، ایثارگری، گذشت و حماسه‌آفرینی تقویت شود و ملت ما در پی رسیدن به کمال واقعی حرکت داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: ما امروز آرامش و اطمینان و امنیت کشور را مدیون دوران دفاع مقدس هستیم و به صراحت می توان گفت که دوران دفاع مقدس صیانتی بزرگ برای این کشور در مقابل همه تهدیدها درست کرده است.

 

امام جمعه اردبیل عنوان کرد: ما امروز تنها کشوری هستیم که حاکمیت ملی را حفظ کرده و به هیچ ملتی کوچکترین باجی ندادیم و با صلابت تمام در صحنه حاضر بوده و با تدبیر و دوراندیشی توطئه‌های دشمنان را خنثی کردیم./937/پ202/ب

ارسال نظرات