۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۲۲۲۷۸۲
جانباز و ایثارگر دوران دفاع مقدس:

روحانیت باتقوا و مجاهد سند انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ جانباز و ایثارگر دوران دفاع مقدس با بیان توصیه حکیمانه رهبرمعظم انقلاب به ثبت کردن خاطرات و افتخارات دوران دفاع مقدس گفت: برخی از خاطره‌ها و ایثارگری‌ها در قالب فیلم مستند ‌و کتاب بیان شد که با مهر تأیید رهبر و استقبال نسل جوان بعد از جنگ به چاپ‌های متعدد و بی‌سابقه‌ای رسید.
شهيد روحاني

سید مرتضی کسائیان از جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: در عملیات والفجر1 در منطقه عملیاتی شرهانی ابوغریب به درجه جانبازی نائل شدم و بعد از مجروحیت برای امور فرهنگی حضور پیدا کردم.

 

این جانباز و ایثارگر دوران دفاع مقدس به فعالیت‌های بعد از دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: بعد از اتمام جنگ وارد سپاه شدم و در قسمت عقیدتی، فعالیت فرهنگی را ادامه دادم تا سال 67 که با قبولی در دانشگاه شهیدمحلاتی قم، دروس حوزه علمیه را پیگیری کردم و در حاشیه به فعالیت خبرنگاری و ضبط خاطرات طلبه‌های جانباز پرداختم.

 

شهید کلهر از پیش نماز شدن پرهیز داشت

 

وی با اشاره به اخلاص رزمندگان دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ایثارگران نمی‌خواستند خودشان را در جامعه مطرح کنند و به عنوان مثال شهید کلهر، هنگام نماز کنار سوله می‌ایستاد تا به وی اقتدا نکنند و اغلب رزمندگان چنین روحیاتی داشتند.

 

کسائیان به توصیه حکیمانه رهبرمعظم انقلاب مبنی بر ثبت خاطرات دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: برخی از خاطره‌ها و ایثارگری‌ها در قالب فیلم مستند ‌و کتاب بیان شد که با مهر تأیید رهبر و استقبال نسل جوان بعد از جنگ به چاپ‌های متعدد و بی‌سابقه‌ای رسید.

 

استاد حوزه علمیه جانبازان حضرت ابوالفضل(ع) ثبت خاطرات دفاع مقدس را مهم و ضروری خواند و تأکید کرد: اگر رزمنده‌هایی که در عملیات‌ها حضور داشته‌اند همت کنند و هر کدام به نوبه خود خاطرات دوران دفاع مقدس را با فیلم و عکس‌های آن بیان کنند تواتری را در اسناد آن دوران به وجود خواهد آورد که قابل خدشه نباشد.

 

روحانیت باتقوا و مجاهد سند انقلاب اسلامی است

این جانباز و ایثارگر دوران دفاع مقدس با توجه به اهمیت و تأثیرگذاری روحانیت در انقلاب اسلامی گفت: روحانیت در بخش‌های مختلف انقلاب اسلامی نقش فعال و پررنگی داشته و در این راه بیشترین هجمه و دشمنی نیز علیه این قشر از جامعه بوده است.

 

وی با بیان فرمایشات امام خمینی(ره) درباره روحانیت تصریح کرد: روحانیت باتقوا و مجاهد سند انقلاب اسلامی است که اگر یک عالِم یا روحانی فاسد شود عالَمی را فاسد و خراب می‌کند و اثرات نامطلوبی را در جامعه در پی دارد.

 

کسائیان ارزش مجاهدت در دوران دفاع مقدس را به سبب غربت اسلام دانست و اضافه کرد: ارزش جهاد را فقط خدا می‌داند و اوج غربت جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی بود که به برکت ایثارگری خالصانه رزمندگان اسلام، آن غربت تبدیل به اقتدار شد./908/ت302/ی

ارسال نظرات