۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۲۲۸۸۴
به همت دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان صورت گرفت؛

اعزام 1700 نفر از مساجد خوزستان به مشهد مقدس

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز رسانه نور ولایت در خوزستان با اشاره فعالیت های فرهنگی مستمر در مساجد گفت: امسال 1700نفر از مساجد مناطق محروم خوزستان برای زیارت امام هشتم(ع) به مشهد مقدس اعزام شدند.
حجت الاسلام سلماني عبيات

 حجت الاسلام محمد سلمانی عبیات، عضو بخش فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان و مسؤول برگزاری اردوهای زیارتی مشهد مقدس در مناطق محروم اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فعالیت های فرهنگی مستمر در مساجد ابرازداشت: امسال 1700 نفر از مساجد مناطق محروم خوزستان برای زیارت امام هشتم(ع) به مشهد مقدس اعزام شدند.

عضو بخش فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهارداشت: هزینه های زیارت و اقامت این 1700 نفر که از مناطق محروم خوزستان به زیارت امام رضا(ع) اعزام شده به عهده دفتر نماینده ولی فقیه در استان است.

وی افزود: کوی علوی، کوت‎عبدالله، شهرک رزمندگان، عین دو، کوی سیاحی، ویس، خشایار، ملاشیه از مناطق محرومی بوده که بیشترین زائران را به خود اختصاص داده اند.

حجت الاسلام سلمانی عبیات تصریح کرد: دوره اعزام این زائران از 15مرداد ماه آغاز شد و تا 31 شهریور ماه سال جاری نیز ادامه داشت.

عضو بخش فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان استقبال مردمی از برگزاری این دوره ها را بسیار مناسب ارزیابی و عنوان کرد: تعداد شرکت کنندگان این دوره ها نسبت به دوره های سال گذشته دو برابر رشد داشته که نشان دهنده پای‎بندی و علاقه‎مندی بسیار مردم ولایتمدار خوزستان به فرهنگ و عقاید اهل بیت(ع) است.

وی در ادامه بیشترین گروه های سنی شرکت کننده در این دوره ها را جوانان و نوجوانان دانست و اظهارداشت: برای نظم بخشی به حرکت این دوره ها، افراد به گروه های 100 و 150 نفره تقسیم بندی و به صورت کاروان های زیارتی به بارگاه مقدس امام رضا(ع) اعزام شدند.

حجت الاسلام سلمانی عبیات، هدف از برگزاری این دوره های فرهنگی و زیارتی را تقویت روحیه معنوی و نهادینه کردن ارزش‎های اسلامی در جامعه به ویژه در میان جوانان و نوجوانان عنوان کرد و بیان داشت: با برگزاری این دوره ها جوانان و نوجوان بیش از گذشته به سوی مساجد و کانون های فرهنگی جذب شده و فرهنگ دینی در جامعه گسترش می یابد.

عضو بخش فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان دعوت از اندیشمندان اسلامی، بررسی شبهات عقایدی و استفاده از جلسه های پرسش و پاسخ را از دیگر برنامه های این دوره های معنوی عنوان کرد و تأکید کرد: برگزاری این دوره ها در سال های آینده نیز انجام خواهد شد./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات