۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۲۲۳۰۸۳
فرمانده منطقه ای قرارگاه شماره 7 نیروی زمینی ارتش:

بزرگداشت دفاع مقدس به دنیا نشان می دهد برای حفظ ارزش هایمان سرسختانه ایستاده ایم

خبرگزاری رسا ـ تارخ، علت قدردانی از شهیدان را ایستادگی رزمندگان و ایثار ایثارگران دانست و گفت: وقتی بحث دفاع مقدس می شود می خواهیم به دنیا بفهمانیم که ما برای حفظ ارزش هایمان مدافعان سرسختی هستیم.
بزرگداشت دفاع مقدس به دنیا نشان می دهد  برای حفظ ارزش هایمان سرسختانه ایستاده ایم

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم بازخوانی ناگفته های جنگ با حضور سرداران و فرماندهان دفاع مقدس، همسران شهیدان صیاد شیرازی، کاوه و چراغچی و دکتر توکل، تک خوان سرود مادر آباده، ظهر امروز در سالن همایش روزنامه قدس برگزار شد.

 

امیر تارخ، فرمانده منطقه ای قرارگاه شماره 7 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، با تأکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره کسانی که در برهه ای از زمان مردانگی، آزادگی، و پایبندی به ارزش ها را متبلور کردند، گفت: رزمندگان اسلام از همه چیز دست کشیدند تا ارزش ها جاویدان بماند و معنویت در عصر حاضر جلوه دیگری داشته باشد.

 

وی در تشریح این سخن بنیانگذار انقلاب اسلامی که «ما می خواهیم از آبروی کشور دفاع کنیم»، خاطرنشان کرد: منظور از آبرو، خوبی ها است که شامل شرافت، بزرگی ،نجابت، دین و مذهب می شود و هر فردی در نهاد خود دارد و باید پاس داشته شود زیرا برای دفاع از این خوبی ها خون ها داده شده است.

 

این فرمانده ارتش، علت قدردانی از شهیدان را ایستادگی رزمندگان و ایثار ایثارگران دانست و افزود: وقتی بحث دفاع مقدس می شود می خواهیم به دنیا بفهمانیم که ما برای حفظ ارزش هایمان مدافعان سرسختی هستیم.

 

تارخ ضمن اشاره به کمک 53 کشور به عراق در طی جنگ تحمیلی، افزود: عظمت کار رزمندگان اسلام در برابر این دشمن نابرابر کاملا مشهود است.

 

در ادامه حمزه واقعی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قدس، فرهنگ و معارف دفاع مقدس را دارای ظرفیتی پایان ناپذیر دانست و تأکید کرد: ابتدا خودمان باید این فرهنگ را درست بشناسیم تا بتوانیم آن را منتقل کنیم.

 

وی تصریح کرد: دفاع مقدس یک دفاع پرمعنا و دارای ارزش های ماندگار و عمیق است و پس از گذشت سال ها هنوز کتاب ها و مقالاتی که در خصوص ادبیات مقاومت منتشر می شود جزو پر فروش ترین نسخه ها است.

 

واقعی، شهدا، ایثارگران و آزادگان را ترجمان دقیق سبک زندگی اسلامی معاصر دانست و توصیه کرد: برای داشتن جامعه و فرهنگ  مطلوب و پاک و بینش سالم از این الگوهای جامع و عمیق بهره مند شویم.

 

مدیر عامل موسسه فرهنگی قدس از انجام کار ویژه در زمینه فرهنگ و معارف دفاع مقدس در این موسسه خبر داد و از نویسندگان، پدیدآورندگان و محققان در عرصه ادبیات پایداری دعوت به همکاری کرد.

 

در ادامه مراسم، دکتر بزرگی، از سرداران دفاع مقدس دو مختصات صدق و صفا و وفای به عهد را علت تحول عظیم و استقامت رزمندگان اسلام برشمرد و خاطرنشان کرد: شهیدان دفاع احسن داشته اند و برای خدا جنگیده اند که این امر، امتیاز ما در جنگ به شمار می رود.

 

از دیگر سخنرانان این مراسم، مجید مرادی، عکاس دوران دفاع مقدس بود که یکی از راه های خداشناسی را آشنایی جوانان با حوزه ایثار و شهادت دانست و افزود: حلقه اتصال ما حوزه شهدا به خصوص شهدای گمنام است.

 

مرادی ضمن معرفی کتاب خاطرات خود با نام «شب های ساسان»،  گفت: باید خودجوش کار خود را انجام بدهیم و هر کسی تکلیف خود را به انجام برساند.

 

در این مراسم گروه نوازندگان ارتش جمهوری اسلامی و رضازاده از شاعران دفاع مقدس نیز به اجرای برنامه پرداختند./1310/پ202/ب5

 

ارسال نظرات