۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۲۳۳۰۱
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد:

رسانه‏ها حق عبور از حدود 12گانه قانون مطبوعات را ندارند

خبرگزاری رسا ـ معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‏که از حوزه علمیه قم دو نفر به عنوان نماینده در این هیأت نظارتی حضور دارند، گفت: در جلسات رسمی این هیأت نظارتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور دارد و مشکلات را پیگیری می‏کند.
معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم که ظهر امروز در حرم مطهر حضرت معصومه‏(س) برگزار شد، به اهمیت تنوع در فضای رسانه‏ای اشاره کرد و گفت: فضای رسانه‌ای به جهت تنوع و مسؤولیت در برابر نظام اسلامی و مردم صاحب تنوع دیدگاه‌هایی است که باید از این تنوع استقبال کرد.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ابراز داشت: نظام اسلامی باید خود را نسبت به عاقبت مردم مسؤول بداند چرا که اصل تفاوت نظام اسلامی و نظام غربی در این مسأله است.

وی به تبلیغاتی که در زمینه نظارت بر مطبوعات وجود دارد اشاره کرد و اظهار داشت: در رسانه‏ها اینگونه تبلیغ می‏شود که هیچ نظارتی بر فضای رسانه‏ای وجود ندارد ولی اینچنین نیست و در این زمینه هیأت نظارتی است که عهده دار این مسؤولیت مهم است.

انتظامی با بیان این‏که از حوزه علمیه قم دو نفر به عنوان نماینده در این هیأت نظارتی حضور دارند، تصریح کرد: در جلسات رسمی این هیأت نظارتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور دارد و مشکلات را پیگیری می‏کند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در ادامه به حد و مرزهای فضای خبری و رسانه‏ای اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه‌ها نباید از حدود 12گانه قانون مطبوعات که توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است خارج شوند اما در سایر موارد طبق اصل 124 قانون اساسی آزاد هستند.

وی به فاکتورهای حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مطبوعات و رسانه ها اشاره کرد و عنوان داشت: رسانه‏هایی که تحت حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز خود را به سرعت دریافت می‏کنند، از حمایت بیشتری برخوردار هستند.

انتظامی خاطرنشان کرد: رسانه‏هایی که تحت حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند رسانه‏هایی هستند که در حوزه‌های قرآن، احکام و شعائر اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، اقتصاد مقاومتی، ترویج زبان فارسی و همبستگی ملی فعالیت دارند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: جلسات هیأت نظارت بر مطبوعات در طول سال با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و در طول یک سال اخیر بیشترین جلسات این هیأت نظارتی برگزار شده است./922/پ202/ج

 

ارسال نظرات