۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۲۳۷۷۶
دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان رضوی:

اجتماع عطیم وارثان غدیر، روز عید در بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا - دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان رضوی گفت: اجتماع عظیم وارثان غدیر در روز عید سعید غدیر‌خم در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
بارگاه رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد ، حجت‌الاسلام و‌المسلمین رضا‌علی عزیزی عصر دیروز در نشست خبری بنیاد غدیر که در فرهنگسرای غدیر مشهد برگزار شد، گفت: آن‌طور که باید و شاید در جهان اسلام به مسئله غدیر توجه نشده است.

 

عزیزی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که فرموده‌اند "غدیر عامل وحدت جهان اسلام و جهان بشریت‌ است"، خاطرنشان کرد: درک نشدن همه ابعاد غدیر به دلیل این است که نگاه احساسی به این مسئله جای نگاه خردمندانه را گرفته است و همان‌طور که از این جمله مقام معظم رهبری پیداست، غدیر برای تمام بشریت است.

 

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر تأکید کرد: پیامبر اکرم(ص) مخاطب‌شان را فقط مسلمانان، شیعیان و یا مؤمنین قرار نداده‌اند، بلکه بار‌ها و بار‌ها از واژه "معاشر‌الناس" استفاده کرده‌اند واین یعنی غدیر برای یک جریان و منطقه و گروه خاص مطرح نشده است.

 

وی گفت: شعار حقوق بشر غربی‌ها در حالی امروز بر سر زبان‌ها افتاده که پیامبر اسلام موضوع حقوق بشر را 1400 سال پیش و در خطبه غدیر این‌گونه بیان فرمودند که "اگرچه من می‌توانم منافقین در این جمع را معرفی کرده و نشانه‌های‌شان را هم بیان کنم، اما چون موظف به حفظ کرامت انسانی همه، حتی منافقان هستم، این کار را نمی‌کنم."

 

عزیزی به اقدامات انجام شده توسط این بنیاد اشاره و اظهار کرد: اجتماع عظیم وارثان غدیر در روز عید سعید غدیر‌خم در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود و این برنامه ارتباطی با برنامه‌ای که ممکن است شهرداری در میدان شهدا برگزار کند ندارد.

 

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان رضوی افزود: طرح هماهنگ کردن مساجد مشهد برای قرائت حداقل یک دور خطبه غدیر، چاپ و انتشار کتابچه‌هایی پیرامون ابعاد مختلف خطبه غدیر، برگزاری حلقه‌های معرفت در حرم مطهر رضوی، ارسال بسته فرهنگی برای به تمامی شهرداری‌های اطراف شهر مشهد و ائمه جماعات مساجد از دیگر برنامه‌های این بنیاد در دهه ولایت است.

 

وی گفت: از جلوه‌های عمق این خطبه می‌توان به تفسیر 40 آیه از قرآن کریم و 20 تعبیر پیامبر در وصف امام زمان(عج) اشاره کرد بنابراین این بنیاد دو هدف اصلی خود را ترویج قرائت خطبه غدیر و افزایش درک عمومی نسبت به آن قرار داده است.

 

عزیزی به بیاناتی که امام هشتم درباره عید عدیر فرموده‌اند اشاره کرد و افزود: ما قسمت‌هایی از این بیانات را در مجموعه غدیر در شعاع خورشید به چاپ رسانده‌ایم و نکته قابل توجه این‌جاست که این تعاریف از زبان کسی است که دانشمند‌ترین انسان است چرا که عالم آل محمد است.

 

دبیر بنیاد غدیر خراسان رضوی ضمن تشکر ویژه از حمایت‌های امام جمعه مشهد مقدس، بنیاد بین‌المللی غدیر را آماده همکاری با علاقه‌مندان و دریافت کمک‌های ایشان خواند و گفت: شماره تماس 37298914 پاسخگوی علاقمندان به همکاری با بنیاد خواهد بود./820/پ202/ی

ارسال نظرات