۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۲۲۴۸۴۲
امام جمعه قم:

خروجی نشست مشترک دولت و مجلس باید حل مشکلات مردم باشد/ با درایت رهبری اسلام آمریکایی را به زباله‌دان تاریخ می‌فرستیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این‌که امام راحل اسلام ناب محمدی را جایگزین اسلام انحرافی کرد، گفت: امروز پدیده شوم داعش و تکفیری‌ها تداوم اسلام انحرافی است که امام راحل نام آن را اسلام آمریکایی گذاشتند، طرفداران اسلام ناب محمدی با رهبری حکیمانه و مقتدرانه رهبر معظم انقلاب اسلام آمریکایی را به زباله دان تاریخ می‌فرستند.
نماز جمعه قم به امامت حجت الاسلام و المسلمين سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) در نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم که با حضور گسترده مردم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تبریک میلاد امام هادی(ع) عنوان کرد: امام دهم(ع) از دوران حیات خود تاکنون دشمنان کینه توز فراوانی داشته‌اند که تخریب مرقد مطهر ایشان را می‌توان نمونه‌ای از این کینه توزی‌ها دانست.

 

وی افزود: خط اسلام انحرافی پس از پیامبر(ص) شروع شد که اهل‌بیت(ع) در برابر این انحرافات ایستاده و جان مطهرشان را اعطا کردند؛ امروز نیز این خط ادامه داشته و به اسلام آمریکایی معروف است.

 

امام راحل اسلام ناب محمدی را جایگزین اسلام آمریکایی کردند

امام جمعه قم با بیان این‌که امام راحل افشا کننده اسلام آمریکایی(خط انحرافی) بودند، بیان داشت: در مکتب و مدرسه امام خمینی(ره) بساط اسلام سفیانی، مروانی، میان تهی که در خدمت زر، زور و آلت دست قدرت‌ها و آفت جان ملتها بود برچیده شد و اسلام ناب محمدی با عقیده به جهاد، ستیز با فرعونیان و قارونیان، اسلام کوبنده جباران و برپا کننده حکومت مستضعفان آشکار شد.

 

وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی، اسلام کتاب و سنت جایگزین اسلام خرافه، اسلام جهاد جایگزین اسلام اسارت، اسلام تعقل جایگزین اسلام جهالت، اسلام دنیا و آخرت جایگزین اسلام دنیا پرستی و رهبانیت، اسلام علم و معرفت جایگزین اسلام تهجر و غفلت، اسلام دیانت و سیاست جایگزین اسلام بی بندباری و بی تفاوتی، اسلام عمل جایگزین اسلام بی حالی، اسلام فرد و جامعه جایگزین اسلام تشریفاتی و بی خاصیت و اسلام نجات بخش محرومین جایگزین اسلام بازیچه مستکبران و قدرت‌ها شد و در حقیقت اسلام ناب محمدی جایگزین اسلام آمریکایی شد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به این‌که اسلام انحرافی سبب به فراموشی سپرده شدن واقعه غدیر شد، بیان داشت: مستکبران، طاغوتیان و ظالمان در طول تاریخ با اسلام ناب محمدی دشمنی داشتند که اسلام انحرافی را جایگزین آن کردند؛ اسلام انحرافی سبب به اسارت رفتن و شهادت اهل‌بیت(ع) شد؛ امروز نیز تخریب قبور اهل‌بیت(ع)، سوزاندن قرآن کریم و کشیدن کاریکاتورهای موهن به سبب کینه توزی دشمنان با اسلام ناب محمدی است.

 

با درایت و اقتدار رهبری اسلام آمریکایی را به زباله دان تاریخ می‌فرستیم

وی تأکید کرد: امروز پدیده شوم داعش، تکفیری‌ها و سلفی‌ها تداوم اسلام انحرافی است که امام راحل نام آن را اسلام آمریکایی گذاشتند؛ طرفداران اسلام ناب محمدی در این دوران مصمم هستند با رهبری حکیمانه و مقتدرانه شاگرد ممتاز مکتب امام امت یعنی امام خامنه‌ای اسلام آمریکایی،اسلام حکام مرتجع منطقه را با تمام اناب و اذنابش همانند تکفیر‌ی‌ها و داعشی‌ها را به زباله‌دان تاریخ بیفکنند.

 

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) آمریکا و حکام مرتجع منطقه همانند عربستان را عامل حوادث و کشتار مردم بی گناه کشورهایی همانند بحرین، یمن، سوریه و عراق خواند و گفت: امروز مستکبران و مرتجعان به بهانه مبارزه با داعش مردم بی گناه این کشور را کشته و با هدف‌های مشکوک به تخریب زیر ساخت های سوریه و عراق می‌پردازند؛ تمام این حوادث زیر سر آمریکا، انگلیس و اسرائیل است که با ترویج اسلام انحرافی به مبارزه با اسلام ناب محمدی پرداخته‌اند.

 

از جلسات مشترک مجلس و دولت استقبال می‌کنیم

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود به برگزاری جلسات مشترک میان دولت و مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: از این جلسات استقبال می‌کنیم؛ چرا که تفاهم بیشتر میان دولت و مجلس فرخنده و با برکت است؛ رهبر معظم انقلاب در دیدار دولتمردان توصیه‌های مختلفی داشتند، نباید این توصیه‌ها فراموش شوند، بلکه بستر تحقق و اجرایی شدن این رهنمودها در این نشست‌ها فراهم شود.

 

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت در ادامه با تأکید بر این‌که اقتصاد مقاومتی نباید در شعار منحصر شود، به مسؤولان توصیه کرد: مسؤولان نظام باید توان و ظرفیت تولید داخلی را بالا برده و از آن حمایت کنند، همچنین از ورود کالاهای لوکس غیر ضروری همانند ماشین‌ جلوگیری کنند؛ صادرات غیر نفتی را بالا برده و موانع این صادرات را بردارند، به روستاها نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

دولت توجه ویژه‌ای به مسکن مهر داشته باشد

وی افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی به افزایش کمی و کیفی محصولات داخلی وابسته است؛البته از تثبیت قیمت ارز و کنترل تورم تشکر می‌کنیم و اینها قدمهای نخست است؛ ولی در حوزه اشتغال، تورم و بیکاری مشکلات فراوانی داریم؛ انتظار مردم از نشست‌ها مشترک دولت و مجلس ایجاد تحول مثبت در زندگی شان است.

 

حجت‌‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که مسکن مهر پروژه‌ای برای حمایت از مردم فاقد مسکن است، اظهار داشت: از دولت محترم انتظار می‌رود این طرح را کامل کرده و عوامل آرامش مردم را فراهم کنند، در جلسات مشترک میان مجلس این مشکلات را مطرح و برطرف کنند.

 

غدیر یک فرهنگ، برنامه کامل زندگی و نشانگر جامعیت اسلام است

امام جمعه قم در خطبه نخست نیز از عید غدیر خم به عنوان عیدالله الاکبر نام برد و بیان داشت: غدیر خم پدیده صرفا تاریخی نیست، بلکه غدیر یک فرهنگ بوده و نشانگر جامعیت اسلام و برنامه مدیریت انسان تا ابدیت است.

 

وی افزود: غدیر تداوم بعثت نبی‌اکرم(ص) است، غدیر سبب احیای عدالت، عقلانیت و معنویت شد؛ غدیر پاسخگوی نیازهای انسان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دیگر مسائل است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با ابراز تأسف از بی توجهی امت اسلامی به واقعه غدیر خم اظهار داشت: حادثه غدیر خم مشکل سندی ندارد، بلکه برخی به سبب مسائل سیاسی آن را نپذیرفتند.

 

وی ادامه داد:البته از واقعه غدیر خم می‌توان دو نوع برداشت کرد، نخست این‌که غدیر سبب وحدت امت اسلامی و دوم سبب تفرقه می‌شود که پیروان و شیعیان امیرمؤمنان(ع) نباید غدیر را از جنبه تفرقه افکنانه بیان کنند؛ چرا که باید وحدت میان امت اسلامی حفظ شود، در این زمینه نیز باید با اهل‌سنت مشترکات را بیان کنیم و مسائلی همانند غدیر را به صورت منطقی مطرح کنیم.

 

غدیر یک مسأله انسانی اسلامی است

امام جمعه قم با بیان این‌که غدیر یک مسأله اسلامی و انسانی است، عنوان کرد: غدیر خم تنها مسأله شیعیان نیست؛ در غدیر خم پیامبر(ص) علی بن ابی‌طالب(ع) را به عنوان جانشین خود و پیشوای جسم و روح مردم معرفی کردند؛ چرا که امام مدیریت دنیا و آخرت فرد را بر عهده دارد و تنها از سوی خدا منصوب می‌شود.

 

وی ادامه داد: حادثه غدیر خم تفسیر عینی و عملی فرمان خدا برای وحدت امت اسلامی است؛ واقعه غدیر سبب وحدت و انسجام جامعه اسلامی می‌شود که التزام به آن یکی از ارکان مهم اعتقادی را سامان دهی می‌کند؛ نبی‌اکرم(ص) در غدیر افضل‌ترین فرد را به عنوان جانشین خود معرفی کردند./993/پ201/ج

ارسال نظرات