۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۲۲۴۸۹۲
رییس بنیاد بین المللی نهج البلاغه:

وقوع انقلاب اسلامی سبب تحقق غدیر ثانی شد

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد بین المللی نهج البلاغه با تاکید بر این که وقوع انقلاب اسلامی سبب تحقق غدیر ثانی شد، گفت: در ایران شخصیتی عالم، باتقوا و روحیه عالی الهی آمد تا گفتمان غدیر را نهادینه کند.
حجت الاسلام والمسلمين دين پرور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل،  حجت الاسلام والمسلمین سید جمال الدین دین پرور، رییس بنیاد بین المللی نهج البلاغه، جمعه شب در همایش غدیرخم و شناخت نهج البلاغه که در سالن اجتماعات شهید رجایی آمل برگزار شد با بیان این که امروز بیش از هر زمانی به نهج البلاغه و فرهنگ امام علی(ع) احتیاج داریم، گفت: برگشت این هویت و حقیقت به غدیر بوده که در واقع غدیر یک حرکت سیاسی در تاریخ است که همواره جریان دارد.

 

وی با اشاره به این که نسل جوان باید بداند مسأله غدیر یک بحث اعتقادی است که ریشه تاریخی دارد، بیان داشت: این امر از نظر شیعیان قطعی بوده و از نظر اهل تسنن نیز از مسائلی است که محققان و مورخان اهل سنت آن را منصفانه بیان کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دین پرور، تصریح کرد: علامه امینی در کتاب الغدیر به این شخصیت ها اشاره می کند که سی از نفر از بزرگان اهل تسنن در این کتاب نام برده شده که عنوان حافظ دارند.

 

رییس بنیاد بین المللی نهج البلاغه با بیان این که اسلام منهای ولایت ناقص بوده که در روز غدیرخم کامل شد، افزود: پیامبر گرامی اسلام امام علی(ع) را به مقام خلافت خود منصوب کرد و این کار را به امر خداوند منان و ضرورتی که وجود داشته انجام داده است.

 

وی با تاکید بر این که جامعه بشری برای زندگی و سعادت خود نیاز به یک راهبر آسمانی و حجت خدا دارد، گفت: کسی که علم او متصل به علم بی نهایت الهی و روح او بی وسعت آسمان ها باشد که می تواند بشریت را به سوی سعادت هدایت کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دین پرور با اشاره به این که 124 هزار پیامبر به سوی مردم فرستاده شد و خدا می خواست حجت در میان مردم باشد، بیان داشت: نفس امام در جامعه احیاگر بوده و خدا برای این که مردم بر سر او حجت نداشته باشند کار خود را کرده است تا فردای قیامت مردم نگویند ما نمی دانستیم و کسی نبوده است.

 

رییس بنیاد بین المللی نهج البلاغه با تاکید بر این که واقعه غدیر به سبب آن بوده است تا مردم به اوج کمال برسند، تصریح کرد: امام علی(ع) از موفق ترین حاکمان تاریخ است و هنر این بوده که در یک فضای نامناسب که در هر سوی تخریب و تهدید بوده عدالت را تحقق بخشد که حضرت در این وضعیت توانست موفق باشد.

 

وی با بیان این که امام علی(ع) از نظر عدالت و جلوگیری از چپاول بیت المال گام های اساسی برداشته است، افزود: کسانی که خدمت هدف آنان بود را امام علی(ع) بر مسند قدرت قرار داد و در برابر زیاده خواهان ایستادگی کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین دین پرور، ادامه داد: امام علی(ع) بهترین سیاست را به خرج داد تا بهترین ها را بر مسند قدرت قرار داده و هیچ گاه عدالت را ترک نکرد.

 

رییس بنیاد بین المللی نهج البلاغه با تاکید بر این که وقوع انقلاب اسلامی سبب تحقق غدیر ثانی شد، گفت: در ایران شخصیتی عالم، باتقوا و روحیه علی الهی آمد تا گفتمان غدیر را نهادینه کند.

 

وی با بیان این که به بهای خون هزاران شهید حکومت اسلامی و علوی به دست ما آمده است، بیان داشت: اگر دیر بجنبیم دشمنان می آیند فرهنگ خود را بر ذهن جوانان ما غالب می کنند که در واقع رسانه های جهانی نیز می خواهند فکرها را از حکومت علوی و اعتقادات دینی کنار بزنند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات