۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۲۵۲۷۱
مسؤول امور مساجد تبلیغات اسلامی قم:

جشن بزرگ غدیر در مساجد محوری قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: مساجد محوری قم همزمان با فرارسیدن غید غدیر میزبان جشن بزرگ غدیر همراه با خطبه‌خوانی هستند.
حجت‌الاسلام سيدابوالقاسم حسيني مسؤول امور مساجد اداره کل تبليغات اسلامي استان قم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام سیدابوالقاسم حسینی به تشریح برنامه‌های امور مساجد استان در عید غدیر پرداخت و گفت: دست‌اندرکاران مساجد محوری قم همچون سال‌های گذشته به مناسبت فرارسیدن بزرگ‌ترین عید مسلمانان برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده‌اند.

 

وی گفت: امسال در مساجدی که به نام «غدیر» و «امام علی علیه السلام» مزین است مراسم جشن بزرگ همراه با خطبه‌خوانی غدیر و نیز اجرای مسابقات فرهنگی و اهدای جوایز به اسامی علی برگزار می‌شود.

 

مسؤول امور مساجد استان قم برگزاری جشن‌های بزرگ با حضور سادات در مساجد و حسینیه‌های استان، برگزاری دعای ندبه به یاد شهیدان سادات با حضور خانواده شهیدان، برپایی جشن‌های بزرگ فرزندان سادات در مراکز آموزشی از مهدکودک تا دانشگاه و برنامه‌ریزی برای رسیدگی به ایتام سادات از دیگر برنامه‌های امور مساجد است.

 

حجت‌الاسلام حسینی از برگزاری مسابقه خطبه غدیر و کتاب‌خوانی در برخی مساجد استان خبر داد و گفت: به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر طرح اعزام سخنران ویژه به مساجد محوری و شاخص اجرا می‌شود.

 

وی اجرای سنت حسنه عقد اخوت را از دیگر برنامه‌های مساجد استان ذکر کرد و افزود: این طرح در محلات و مساجد بین هیئت امنای مساجد و ائمه جماعات و همچنین بین نام‌های مقدس حضرت رسول اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) و نیز بین نام‌های مقدسه زهرا و خدیجه برگزار می‌شود.

 

به گفته وی برپایی سفره‌های اطعام علوی و پایگاه‌های صلواتی توزیع شیرینی و شربت از دیگر برنامه‌های مساجد و مراکز فرهنگی در این ایام است./907/د102/س

 

ارسال نظرات