۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۲۲۵۳۲۵
مسؤول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های البرز:

ولایت فقیه برگرفته از فرهنگ غدیر است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نهادمقام معظم رهبری در دانشگاه های استان البرز با بیان این‌که ولایت فقیه از دیدگاه ما دنباله ولایت غدیر است،‌ گفت: پیامبر(ص) در غدیر تنها بحث امامت امیرمومنان را مطرح نکردند، بلکه سخن از امامت و زعامت دینی بود.
غدير

حجت الاسلام محمدصادق رزاقی، مسؤول دفتر نهادمقام معظم رهبری در دانشگاه های استان البرز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک عید غدیرخم اظهار داشت: مسأله بیعت ریشه قرآنی دارد و با توجه به آیاتی که در قرآن دلالت بر بیعت کردن دارند خود گویای جایگاه پذیرش ولایت از سوی مردم است.


وی با بیان این که نقش مردم در تحقق آرمان های الهی اساسی است، تصریح کرد: مردم وقتی بیعت می کنند در واقع با والی و حاکم اسلامی پیمان می بندند که با جان و مال خودشان در جهت تحقق اهداف آن پیامبر یا امام همکاری کنند و امام و حاکم هم در واقع با آنها پیمان می بندد که در جهت مصالح دینی و دنیوی آنها از هیچ تلاش و کوششی فروگذاری نکنند.

 

مسؤول دفتر نهادمقام معظم رهبری در دانشگاه های استان البرز بیان داشت: این که در کلمه مولا، شبهه می کنند تنها از سوی وهابی ها صورت نمی گیرد بلکه توسط غیر وهابی ها و دیگر فرقه های اسلامی هم مورد بحث قرار می گیرد ولی بحث تحقق واقعه غدیر قابل خدشه نیست، چون مورخان، محدثان و مفسران در تحقق این که چنین حادثه ای رخ داده است متفق هستند.

 


حجت الاسلام رزاقی با بیان اینکه کلمه مولا دارای گستردگی است و تمامی معانی در آن وجود دارد خاطرنشان کرد: کلمه مولا هم مسأله حکومت و سرپرستی و هم مسأله دوست داشتن حاکم و یاری رساندن را شامل می شود.

 


مسؤول دفتر نهادمقام معظم رهبری در دانشگاه های استان البرز گفت: اگر منظور پیامبر(ص) دوستی بود پس یاری رساندن چه معنایی داشت و حضرت علی(ع) را چگونه می توانند یاری برسانند.

 


وی دلیل مخالفت برخی را نداشتن اطلاع کافی دانست و تصریح کرد: اگر به آنها اطلاع صحیح و دقیقی داده شود آنها هم قطعا هیچ گونه غرض ورزی نخواهند کرد، و اگر مسأله روشن شد و کسی غرض ورزی کرد آن موقع معلوم است که این فرد زمینه های دشمنی را داراست و گرنه چه دلیلی دارد که بخواهد با حق مخالفت بکند و قطعا در جبهه باطل قرار می گیرد.

 


حجت الاسلام رزاقی همچنین اظهار کرد: اساسا انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب شیعی است، در واقع انقلاب اسلامی از سوی مردمی رخ داده است که اکثر قریب یه اتفاقشان معتقد به مسأله امامت و رهبری و وصایت امیرمومنان بوده اند.

 

مسؤول دفتر نهادمقام معظم رهبری در دانشگاه های استان البرز گفت: پیامبر(ص) در غدیر فقط بحث امامت امیرمومنان را مطرح نکردند، بلکه بحث امامت و زعامت دینی را مطرح کردند.

 


وی گفت: مسأله ولایت فقیه از دیدگاه ما دنباله ولایت غدیر است و بخاطر همین حرکت اسلامی مردم ما در ایران یک نوع تجدید بیعت با حادثه غدیر است، و اگر مسأله غدیر، عاشورا، امامت و امام زمان (عج) و اعتقاد به امامی که نائب دارد و نائبان او امروز صاحب اختیار مردم در امورات دین و دنیا هستند، نبود، این انقلاب اسلامی به ثمر نمی نشست./828/ت302/ب4

ارسال نظرات