۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۲۲۵۴۲۰
آیت‌الله مکارم شیرازی:

اصلاح جامعه در گرو اصلاح دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی اصلاح جامعه را در گرو اصلاح نظام آموزشی و دانشگاه های کشور دانست و خواستار برنامه ریزی مطلوب مسؤولان برای تحقق این امر مهم شد.
آيت الله مکارم شيرازي آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در دیدار مدیران ارشد دانشگاه فرهنگیان، با تبریک عید سعید غدیر خم، ولایت را مهم ترین سرمایه برای انسان دانست.

 

این مرجع تقلید با بیان این که محبت ما به اهل بیت و مولا علی(ع) باید حقیقی باشد نه لفظی، خاطرنشان کرد: امیدواریم به برکت این روز سعید و فرخنده همه ما محب و پیرو واقعی و راستین امیرمؤمنان باشیم.

 

وی در ادامه سخنان خود نقش دانشگاه ها را در تعلیم و تربیت متذکر شد و گفت: برنامه درست، کتاب و مواد درسی مطلوب و اساتید سالم سه رکن در دانشگاه هستند و باید در هر سه بعد دارای صلاحیت های لازم باشیم.

 

این مرجع تقلید اصلاح جامعه را در گرو اصلاح دانشگاه ذکر و با یادآوری توصیه های مهمی در این باره خطاب به متصدیان و دست اندرکاران مراکز علمی و دانشگاهی، تاکید کرد باید در مسیر تربیت دانشجویان و معلمان آینده حرکتی اصولی انجام شود.



حضرت آیت الله مکارم شیرازی تربیت اساتید شایسته را راهکاری اساسی برای مقابله با نقشه های شوم دشمنان ارزیابی و تصریح کرد: امروز دشمنان و معاندان به دنبال نفوذ به آموزش و پرورش و نظام های تعلیم و تربیت هستند و ما باید مراقب این نقشه شوم باشیم.



حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خواستار تقویت باورهای ایمانی و اعتقادی دانش آموزان و دانشجویان شد و اظهار داشت: اگر بتوانیم در کنار علم آموزشی دانشجویان خود را با ایمان و تقوا تربیت کنیم دشمن هیچ کاری از پیش نخواهد برد.

 

این مرجع تقلید بیان کرد: ایمان و تقوا سبب می شود که نوعی خودکنترلی در جامعه و فرد ایجاد شود و در این صورت دیگر نیازی به بازرسی ها و امثال آن نیز نخواهد بود. /924/پ202/ج

 

ارسال نظرات