۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۲۲۵۶۰۹
با حضور علمای کشور یمن؛

همایش نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش نهج البلاغه و صحیفه سجادیه فردا با حضور علمای یمن در مشهد مقدس برگزار می شود.
نهج البلاغه

حجت الاسلام موسوی، مشاور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با اشاره به حضور علمای کشور یمن در ایران، گفت: این علما و متفکران در بقعه متبرکه ناصرالحق آمل حضور پیدا کرده که پس از این مراسم عازم مشهد مقدس و شرکت در همایش نهج البلاغه صحیفه سجادیه می شوند.


وی با اشاره به این که این همایش با پیشنهاد آیت الله واعظ طبسی و از سوی بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار می شود، بیان داشت: مهم ترین شرکت کنندگان این مراسم از سازمان اوقاف و امور خیریه، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و دفتر مقام معظم رهبری هستند.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که مراسم افتتاحیه این همایش ساعت هشت صبح فردا، بیست و سوم مهرماه در مشهد مقدس برگزار می شود، تصریح کرد: عصر فردا، علمای زیدی یمن در میامی و بقعه یحیی ابن زید حضور پیدا می کنند.

 

مشاور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به برنامه های روز دوم این همایش، بیان داشت: برگزاری سه کمیسیون تخصصی نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و گفت و گوی یمنیه و امامیه از جمله مهم ترین برنامه های این همایش است.

 

حجت الاسلام موسوی همچنین از سخنرانی آیت الله واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی در مراسم اختتامیه این همایش خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش ها سبب نزدیکی و آشنایی بیشتر ملت ایران و یمن خواهد شد.

 

وی با اشاره به فعالیت های مجمع جهانی اهل بیت(ع)، تصریح کرد: این مجمع در 113 کشور دنیا نماینده و مبلغ دارد که امور پیروان اهل بیت(ع) و شیعیان را پیگیری می کند.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که مبلغان از سوی مجمع به کشورهای مختلف جهان اعزام می شوند، بیان داشت: این مجمع در راستای فعالیت های خود دانشگاه نیز دارد.

 

مشاور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: ارشاد و هدایت شیعیان و حل مشکلات آنان از جمله مهم ترین این فعالیت ها است که این مجمع در راستای تبلیغ و تفکر اهل بیت(ع) گام برمی دارد./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات