۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۲۵۷۹۵
در مشهد؛

نخستین اجلاسیه نخبگان کانون های مساجد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین اجلاسیه نخبگان کانون های مساجد امروز با حضور رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مشهد آغاز به کار کرد.
کانون هاي مساجد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، نخستین اجلاسیه نخبگان کانون های مساجد امروز 23 مهرماه با حضور حجت الاسلام سالک، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و جمعی دیگر از مسؤولان کشوری و استانی در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

 

 

سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم اظهار کرد: مسجد نماد و کانون پرستش و مأمن دل های مضطرب است و به جرأت می توان گفت که راه اصلاح رفتارهای اجتماعی و فردی از رهگذر مسجد است و دلیل این چنین ادعایی، نقش مساجد در صدر اسلام و سپس در دوران انقلاب اسلامی است.

 

وی افزود: مسجد النبی به گواهی متخصصان و مورخان تنها محل عبادت و نماز نبود و یک مرکز قرآنی و هم اندیشی مسلمانان نیز بوده است و امام (ره) نیز نقش و جایگاه مساجد را به زیبایی ترسیم کرده اند چرا که این نگاه متعالی به مساجد ضرورت داشت.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی،عمران و آبادنی مساجد از سال 72 آغاز شد و همین امر سبب پایه گذاری کانون های مساجد شد و این مراکز به عنوان تشکل های خودجوش شکل گرفتند و در حال حاضر از کارآمدترین نهادهای مردمی هستند.

 

وی با بیان این که یکی از کارکردهای مساجد، توسعه فرهنگی قرآنی است، افزود: مباحث قرآنی در کانون های مساجد مثل طرح های تلاوت و تفسیر نور به صورت جدی اجرا می شود.

 

سرابی تصریح کرد: کارآمد سازی مساجد و برنامه ریزی برای کادر سازی در واقع همان توسعه کانون های مساجد است و سخنان رهبر معظم انقلاب در این مسیر چراغ فرا روی مسؤولان فرهنگی است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: کانون های مساجد در واقع جایگاه توانمندی برای عرصه مدیریت جهادی است که با فرهنگ و هنر و توسعه مفاهیم اسلامی محقق می شود.

 

وی با بیان این که توان مدیریت جهادی در جوانان مسجدی است، تصریح کرد: در واقع بهترین بستر برای تحقق شعار سال نیز همین فعالیت های کانون های مساجد است که رهبر معظم انقلاب هم در 19 مهرماه بر موثرسازی این مراکز فرهنگی تاکید کردند./934/پ202/ب5

 

ارسال نظرات