۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۲۵۹۰۴
آیت الله نمازی:

اگرمسلمانان پیام ولایت مداری را گرفته بودند امروز بازیچه دست صهیونیست ها نبودند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه درکاشان گفت: با فرارسیدن ماه های محرم و صفر رسالت ویژه و سنگین روحانیت نیز برای رساندن پیام کربلا و عاشورا به مردم آغاز می شود.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان روز پنج شنبه در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات مساجد شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) این شهرستان گفت: پیام های کربلا و عاشورا و زیارت عاشورا باید توسط روحانیت استخراج و برای مردم گفته شود.

 

وی، تولی و تبری، حسینی زیستن و حسینی مردن، امر به معروف و نهی منکر، توجه به فریضه واجب نماز و... را از جمله پیام های عاشورا،کربلا و زیارت عاشورا خواند و افزود: اهمیت به نماز در عصر عاشورا توسط امام حسین در میدان مبارزه و درخواست امام حسین(ع) از دشمن برای یک شب مهلت برای انجام فریضه نماز و تلاوت قرآن از جمله پیام های عاشورا و کربلا است که خطبا در محرم باید برای عزا داران امام حسین(ع) و به ویژه برای جوانان بیان کنند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به این که واقعه عاشورا یک حادثه نیست افزود: واقعه عاشورا یک تاریخ، یک مکتب ویک دانشگاهی است که منشاء پیدایش این تاریخ وضعی نبوده است بلکه واقع عاشورا به قلم عظیم الهی و در عرض الهی ثبت شده بوده و قبل از آفرینش آدم و انبیاء آن را براساس تدبیر و حکمت و مبنای توحید و معرفت الله تا قیام قیامت باید سرمایه گذاری می شد.

 

آیت الله نمازی همچنین با بیان این که  اسرار و پیام های زیادی در عاشورا و کربلا نهفته است یاد آورشد: در آیات قرآن نیز که مصداق آن به نفس المطمئنه تعبیر شده است آمده است که امام حسین(ع) در لحظات آخر زندگی که گردنش زیر تیغ دشمن بود همه وجودش را آرامش خاطر خاصی فرا گرفته بود.

 

وی افزود: خطبا و وعاظ در دو ماه محرم و صفر باید معارف اهل بیت(ع) را برای مردم بازگو کنند و مردم را که سرگرم زندگی روزمره خود هستند و غفلت کرده اند را آگاه کنند.   

 

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین ولایت مداری را یکی دیگر از پیام های مکتب عاشورا به امت اسلامی اعلام کرد و گفت: اگرمسلمانان پیام ولایت مداری را از همان صدر اسلام گرفته بودند امروز نزدیک به دو میلیارد جمعیت مسلمان جهان بازیچه دست تعداد معدودی صهیونیست نبودند.

 

لازم به ذکر است گردهمایی ائمه جمعه و جماعات مساجد شهرستان های کاشان و آران و بیدگل با حضور آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان و ائمه جمعه و جماعات منطقه کاشان و آران و بیدگل در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) کاشان برگزارشد. /1307/پ203/ج

ارسال نظرات