۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۲۲۶۳۶۴
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

مدیریت درست لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرکرد لازمه تحقق همه عرصه های اقتصاد مقاومتی را در مدیریت درست دانست و گفت: یکی از مشکلات بزرگ ما عدم وجود تدبیر نظام‌مند و همگون است و به یقین تا برنامه ریزی های جامع و مدون در این باره صورت نگیرد، اقتصاد مقاومتی به خوبی خود را در جامعه نشان نخواهد داد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در جمع برخی از مدیران اجرایی این استان که به منظور دیدار از وی به سبب بازگشت از سفر حج تمتع صورت گرفت، یکی از ارکان های پایداری نظام اسلامی را اخلاص دانست و گفت: اگر کار به صورت خالصانه انجام شود، بیشک آثار و برکات فراوانی در خواهد داشت و مایه ماندگاری است؛ چرا که اصل نظام بر پایه اخلاص شکل گرفته است.
 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به حرکت امام راحل و به ثمر نشستن انقلاب اسلامی تصریح کرد: یکی از مواردی که سبب مجذوب شدن دل‌ها و پیوند بین مردم و امام شد اخلاص و حرکت برای خدا بود؛ چرا که در نظام اسلامی هر کاری که برای غیر خدا باشد به جایی نمی رسد.
 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام یکی از ضرورت‌های بسیار مهم کشور در شرایط امروز را اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: نظام اسلامی بدون اقتصاد معنا ندارد؛ چرا که مبانی اسلام با اقتصاد در حوزه های گوناگون فردی، خانوادگی و جمعی گره خورده و برای همه این حوزه ها اسلام دستور گسترده و کارساز ارائه داده است.


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که مهم ترین اولویت نظام اسلامی در شرایط امروز، توجه به بحث اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: دشمن نیز از همین راه می خواهد به نظام اسلامی آسیب برساند و هدف آن ها به زانو در آوردن مردم و ارکان نظام اسلامی است.
 

تحریم؛ عامل پیشرفت نظام اسلامی
 
 
این مقام مسؤول ادامه داد: افرادی با برخی حرف‌ها بهانه به دست دشمن می دهند و به گونه‌ای عمل می‌کنند که سبب جری شدن دشمنان می شوند و دشمن نیز به خیال باطل خود گمان می کند که تحریم‌ها می تواند کارساز باشد؛ در صورتی که تحریم همواره عامل پیشرفت نظام اسلامی ایران بوده است.
 

وی، نخستین عرصه در بحث اقتصاد مقاومتی را عرصه مصرف دانست و گفت: عرصه مصرف از مسائل مهم و کلیدی است که باید از زوایای گوناگون مورد توجه قرار گیرد.
 

در کشوری به غنای ایران، ریاضت معنا ندارد/اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست
 
 
رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: معنای به اندازه مصرف کردن این نیست که ریاضت در پیش بگیریم، بلکه منظور درست مصرف کردن است؛ چرا که در یک کشور غنی زندگی می کنیم و نیاز به ریاضت نداریم.
 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، دومین عرصه در اقتصاد مقاومتی را عرصه تولید دانست و گفت: عرصه تولید، عرصه مهم تری است که دارای جوانب گوناگونی از نظر کمی و کیفی است و باید مورد توجه همگان قرار گیرد؛ چرا که اگر تولید در کشور ما جایگاه خودش را پیدا نکند نمی توانیم به معنای واقعی خودکفا باشیم.
 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در این باره، گفت: گرچه تحریم ها ظالمانه و یک نوع ظلم است و باید در مقابل ظلم ایستاد و ظالم را سر جای خودش نشاند، اما متأسفانه گاهی برخی موضع‌گیری‌هایی که صورت می گیرد سبب می‌شود که دشمن به گونه ای دیگر استنباط کند؛ در حالی که واقعیت این نیست و اگر ما به معنای واقعی کلمه به سوی تولید حرکت کنیم تحریم ها نمی‌توانند هیچ اثری داشته باشند؛ چرا که از نظر فکر و استعداد و امکانات چیزی کم نداریم.
 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سومین عرصه در بحث اقتصاد مقاومتی، مسأله مجریان و دولت‎مردان است که باید به معنای واقعی پشتیبان همه این عرصه‌ها باشند و به این عرصه سمت و سوی درست دهد.
 

نبود تدبیر نظام مند و همگون مشکل بزرگ ما در عرصه مدیریت است
 
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پایان لازمه تحقق همه عرصه های اقتصاد مقاومتی را در مدیریت درست دانست و گفت: یکی از مشکلات بزرگ ما این است که یک تدبیر نظام‌مند و همگون وجود ندارد و به یقین تا برنامه ریزی های جامع و مدون نیز در این باره صورت نگیرد، اقتصاد مقاومتی به خوبی خود را در جامعه نشان نخواهد داد./9457/پ202/ب4
ارسال نظرات